A hazai járműipar központjai

Mix Online - A hazai járműipar központjai - Nyomtatható változat

főoldal - Életmód
Mogyorósi Géza | 2022. 09. 11. 8:45:21
A  hazai járműipar központjai Esztergom már régen Suzuki City. Kecskemét meg számos csillagos modell gyártóhelye. Győrtől Ingolstadtig szerte a világban készülnek német autók. Neckarsulm a legendás két- és négykerekű NSU modellek szülővárosa volt, ahol már a 19. században gyártottak varrógépeket, bicikliket.
A motorkerékpárok és gépkocsik dél-németországi hagyományát az Audi konszern mentette át a harmadik évezredre. A jóléti régióban komoly tradíciója van az idegenforgalomnak, a borászatnak, s a járműgyártásnak. Ez utóbbira példa, hogy az Audi korszerű futószalagjairól gördültek le többek közt az A4-es/6-os limuzinok éppúgy, mint a kétajtós A5-os Cabriolet, az A6 Avant, s az allroad quattro. Az Angela Merkel ex-kancellárnő és kormánya által is kedvelt Audi A8 luxuslimuzin kétféle tengelytávval készül Neckarsulmban. De távol az ingolstadti központtól, az NSZK határain túl is több tízezer dolgozónak nyújt megélhetést 2022-ben is a négy kör emblémás márka. 

Korábban Brüsszelben szerelték össze és dukkózták a legkisebb modelleket, az A1, illetve az A3 Sportback családot. Pozsonyban a méretes Audi Q7 a sztár. A szlovák fővárossal szomszédos Győrben az  Audi TT Coupé/ Roadster, az A3 Cabriolet és a vagány RS 3-as termelése folyt. Napjainkban chip-hiány okoz gondokat. Dél-Európában is otthonos a minőségéről, technikai vívmányairól híres német cég. A Seat  martorelli üzeméből gurultak ki hajdan a vadonatúj Audi Q3-asok. Spanyolország autóipara az NSZK mögött a legjelentőseb az EU-ban! Kérdés, hogy az alkatrészhiány, a dráguló fuvarköltség és üzemanyag, hogyan befolyásolja 2022 második felének termelési kapacítását, üzleti forgalmát?