Kevés Lada, sok VW

Mix Online - Kevés Lada, sok VW - Nyomtatható változat

főoldal - Életmód
Mogyorósi Géza (Berlin) | 2022. 06. 15. 8:27:56
 Kevés Lada, sok VW A nemzetközi chiphiányt, az ukrajnai vérontást, az energiahordozók drágulását a wolfsburgi VW AG is megérezte az elmúlt hónapokban. Ám így is a második világháború küszöbén alapított német cég motorizált termékei fogynak a legjobban 2022-ben. Viszont a Zsigulik/Ladák eltűntek Nyugat- és Közép-Európa útjairól.
Az EU-ban az ezüst érem  a Peugeotnak jár, noha ebből a francia márkából, miként a szintén dobogós Renaultból lényegesen kevesebbet értékesítettek júniusig. Az évtized végéig számos benzines és dízel modell tűnhet el a német VW AG és európai riválisai jármű választékából. Az már 2022-ben is érzékelhető, hogy a mennyiségi termelés kényszerű visszaesése miatt – oka pl. a chip-krízis és a koronajávány – a minőség fokozása mellett drágulnak a „Népautók” és rokonaik. A Volkswagent, az Audit, a ©kodát tömörítő cégcsoport palettáját színesíti hagyományosan a Seat, a Cupra, a Porsche, a Lamborghini, s a Bentley. A múlt esztendőben, miként idén az első hónapokban az új autók piacán - nem először! - a Volkswageneket vásárolták a legszívesebben az Európai Unió polgárai. Míg a dízel modellek népszerűsége apadóban, addig a benzines típusok mellett egyre kelendőbbek a hibrid és tisztán elektromos négykerekűek is. Pláne állami támogatással!

A nemzetközi chiphiányt a wolfsburgi VW AG is megérezte. Ám így is a második világháború küszöbén alapított német cég motorizált termékei fogynak a legjobban 2022-ben. Az EU-ban az ezüst érem  a Peugeotnak jár, noha ebből a francia márkából, miként a szintén dobogós Renaultból lényegesen kevesebbet értékesítettek, mint a „Made in/by Germany” kedvencből. Angela Merkel egykori birodalmában érdekes, hogy mely típusokért nem rajong a vásárlók zöme?! A Citroën C4 Cactus, a Cupra Formentor, a Dacia Duster, a DS DS7 Crossback, a Ford Ecosport/Edge/Explorer, a Honda CR-V/HR-V, a Hyundai Bayon/Nexo és a  brit Jaguar I-Pace 2021-ben nem lopta be magát a vadiúj, megfizethető szabadidős verdára vadászó németek szívébe. A 84 millió lakosú NSZK-ban nyár küszöbén is a felső-kategóriában a Porsche Taycan típus a nyerő. Egy garzonlakás áráért dinamikus, csendes, négyajtós luxuskupét kap a vevő. A konnektoros országúti rakéta persze München és Berlin között sem tömegjármű, ráadásul nem is SUV.