A rakpart lezárása és más ügyek

Mix Online - A rakpart lezárása és más ügyek - Nyomtatható változat

főoldal - Vélemény
Dalia László | 2022. 05. 30. 8:00:00
A rakpart lezárása és más ügyek Dúl a közlekedési háború Budapesten, miután Karácsony főpolgármester, a választások utánra időzítve belengette, hogy lezárnák a pesti alsó rakpartot, sőt esetleg a Lánchídra sem térhetnének vissza az autósok. És szakmai pérbeszéd helyett ezúttal is megy az üzengetés, nagy indulatok közepette.
A minap a Spirit rádión végighallgattam vagy hat illetékest, akik Lampé Ágnesnek próbáltak érvelni. Miután külön-külön nyilatkoztak, igazán nem cáfolták egymást, inkább elbeszéltek egymás mellett. Igaz, ez a tévés vitaműsorokban is előfordul, pedig ott egymással szemben ülnek a két oldal képviselői. Egy vita persze eleve feltételezi, hogy a felek készülnek és nem üres szólamokat, kívánságokat pufogtatnak. Ám ezúttal is az vált bizonyossá, hogy a Fidesz 12 éves áldásos tevékenysége után, amikor a vitákat és szakmai megbeszéléseket száműzték, mély nyomokat hagyott kormánypártban és ellenzékben egyaránt. És nagy-nagy szomorúságomra, ezúttal éppen az ellenzéki, zöld képviselők voltak fölöttébb felkészületlenek.

Vannak alapvetések, hogy szeretnénk zöldebb és mindenekelőtt tisztább levegőjű városban élni. Ezügyben a kormány szinte semmit sem tesz, a városligeti építkezéseknél is bűvészkednek a számokkal és az Európai Unió többször elmarasztalta, sőt büntetni fogja Magyarországot, mert levegőtisztaság ügyben semmit sem tesz a kormány, miközben évente 12 ezren halnak meg légúti betegségben. Nos, ezek tények. Ám mit mond a levegőtisztasági munkacsoport vezetője? Hogy le lehet zárni az alsó rakpartot, mert a járművek majd átmennek a Bajcsy Zsilinszky útra vagy elpárolognak. Erre mondta a taxi szövetség elnöke, hogy Bajcsy így is túlterhelt és az autók nem szoktak elpárologni, különösen annak a tükrében, hogy 2010 óta Budapesten 38 százalékkal több jármű van.

A megszólalók közül a legfelkészültebb a Magyar Autóklub jogásza volt, aki elmondta, hogy előbb be kellene fejezni az M0-ás körgyűrűt és sokkal több P+R parkoló kellene Budapesten, mert most csak 4 ezer autónak van hely, míg például Bécsben 40 ezer. Micsoda különbség! És hát ez a baj, hogy a mostani budapesti városatyák épp úgy viselkednek, mint a kormányon lévők, elhatároznak valamit, s azt tűzön-vízen átviszik, nincs apelláta. Márpedig az embereknek közlekedniük kell, nem lehet kitiltani a kocsikat a városból, legalább lehetőséget kéne teremteni, hogy letegyék a város szélén.