India: Maruti, Tata és a többiek

Mix Online - India: Maruti, Tata és a többiek - Nyomtatható változat

főoldal - Életmód
Mogyorósi Géza (Berlin) | 2021. 07. 21. 17:15:04
India: Maruti, Tata és a többiek Kevesek számára cseng ismerősen az Ashok Leyland, a Bajaj és a Hindustan márkanév. Pedig az indiai nehézipar négykerekű termékei nem csupán belföldön gurulnak, hanem Ázsia más régióiban is. Sőt a Maruti típus - a Suzuki „öccse” - még Közép-Európába is eljutott a 20. század végén.

A három évtizedes, pöttömnyi, gyengécske Maruti 800-as modellre már 200 ezer forint körül lecsaphatunk. Ezzel persze már nem sokat segítünk a koronavírust megszenvedő indiai autóiparon. A hatalmas országban nem rózsás a helyzet, ráadásul 2021 nyarán is tízezerével pusztulnak el emberek a Covid-19 új változatától... A szubkontinensen tavaly eladott 2,4 millió gépkocsinál még az NSZK-ban is több kelt el... Az indiai 17,7 százalékos veszteséget nem lesz könnyű idén korrigálni. A Japán Császárságban szerényebb volt a megtorpanás (-11,4 %): a szalonokban 3,8 millió új – jobb kormányos – autót értékesítettek 2020-ban.

A Föld legnagyobb területű államában tavaly csupán 1,6 millió új modell kapott rendszámot. Ez 9,1 százalékos visszaesést jelent Oroszországban a koronavírus-járvány előtti (2019) mennyiséghez képest. Az Egyesült Államokban még durvábban mérséklődött a járműszalonok forgalma. Az USA-ban 2020-ban 14,5 millió vadonatúj verdát értékesítettek a kereskedők. Ez 14,7 százalékos kereslet csökkenést jelentett Donald Trump hazájában. A szintén komoly járműiparral rendelkező Brazíliában igazi fekete éven vannak túl a szalonok. Hiszen csak 2 millió kocsit vettek a cégek, illetve polgárok, ami 26,7 százalékos mínuszt jelent 2019-hez képest. Az Európai Unióban közel 10 millió darab autó talált gazdára (- 23,7 %).
1912: észak-európai olimpia