Mix Online - Használt autó – európai túlkínálat - Nyomtatható változat
főoldal
-
Életmód
A sok millió forintos tartósfogyasztási cikkek piacán az autóvásárlók 2021 küszöbén sincsenek könnyű helyzetben, midőn használt négykerekűt kell választaniuk. Kit a márkahűség ver bilincsbe, kit a lóerőimádat. Másokat pedig a divat, avagy a pénztárca karcsúsága befolyásol. A megbízhatóság, a komfort és a gépkocsi nyújtotta biztonság is fontos tényező. Az Euro NCAP által vizsgált 2014/15-ös modellek közül anno többek közt francia, svéd és német típusok arattak diadalt. A brüsszeli székhelyű Euro NCAP (European New Car Assessment Programme/Európai új kocsi értékelési program) akkori toplistáján a Volvo V40-es lett a kompakt kategória győztese. Hol van már a japán márkák dicsősége?
A kiskocsik mezőnyében a Renault Clio volt a bajnok, s szintén „csillagos ötöst” érdemelt a méretesebb skandináv V40-es. A töréstesztek azt mutatták, hogy mind az utasok, mind a karambolban érintett járókelőknek jó esélyük van megúszni az ütközést a BMW 3-as sorozatával is. Hiszen a középosztály bajor kedvence aktív és passzív biztonsági berendezésekkel óvja a bentülőket és a forgalom többi szereplőjét. A minivan-kategóriában fej-fej mellett végzett a toplistán a ma sem unalmas Ford B-Max és a szintén négyajtós Fiat 500L. A kis dzsipek versenyében a Ford Kuga érte el a legmagasabb pontszámot. Az izmosabb, tágasabb terepjárók legbiztonságosabbika a Hyundai Santa Fe volt – így a brüsszeli Euro NCAP. A családi/üzleti mikrobuszok versenyét pár éve a közkedvelt Ford Transit Custom nyerte.