RSS Feed

Kurta Corrado karrier

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2022. 05. 07. 8:11:12 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Kurta Corrado karrier

Alig két hónappal a berlini fal leomlása előtt tartották Frankfurtban az utolsó közös személyautó és haszonjármű mustrát. Az IAA 1989 egyik kupé meglepetése volt az Opel Calibra és a wolfsburgi vetélytárs, a dögös Volkswagen Corrado.

A 32 esztendővel ezelőtti, Hessen tartományi Nemzetközi Autó Kiállítás {IAA} egyik sztárja volt a BMW 850i modell. A 12 hengeres bajor luxus kupé ma sem tűnik unalmas verdának. A kétajtós, 250 km/órás vágtázásra tervezett délnémet sportkocsinál jutányosabb „tömegközlekedési eszköz” volt az 1989 szeptemberében debütált Opel Calibra. Párszor én is vezettem ezt a nyúlánk típust, de engem a rivális, V6-os Volkswagen Corrado temperamentuma nyűgözött le jobban.

1990 köszöbén már sorozatgyártásra érett a VW Golf 1,4 literes, 60 lovas környezetkímélő változata. A katalizátoros modellek térnyerése a 20. század végének egyik pozitív – autós – jelensége volt. Kár, hogy a komoly károsanyag kibocsájtású, használt, nyugati négykerekűek gyakorta éppen Magyarországon landoltak a „vasfüggöny” leomlása előtt és főleg azután. A Golf harmadik nemzedékére még '92-ig kellett várniuk a vásárlóknak. Ugyancsak újdonság volt a Majna-partján a 328-as szériát váltó Ferrari 348-as. Naná, hogy az olasz standon a tűzpiros szín dominált már anno is.

Fotó: -a-
Lap tetejére