Az aktuális energiaválság és a dráguló üzemanyag aligha kedvez a járműforgalmazóknak. Ezt tükrözi, hogy Németországban a verdák átlagos életkora már elérte a 10 évet. Az EU-ban 11,8 esztendős az autópark, míg hazánkban másfélévtizedes „matuzsálemekkel” suhanunk. Persze nem mindenki, hiszen pár hónapos Suzukiból, ©kodából, Audiból sincs hiány a magyar utakon – hogy' csak néhány népszerű márkát említsünk! Konkrétan: márciusban alig 844 ezer új gépkocsit helyeztek üzembe az EU 27 tagállamában. Ez tavalyhoz képest 20,5 százalékos forgalom csökkenés.
Különösen Dél-Európában komorak a kereskedők. A Spanyol Királyságban 30,2 százalékos visszaesésről szólnak a friss statisztikák. S Itáliában (- 29,7 %) is hasonló a helyzet. A Francia Köztársaságban (- 19,5 %) és Németországban (- 17,5 %) közvetve-közvetlenül több millióan dolgoznak a járműiparban, így a szervizek, benzinkutak stb. is megérzik a tartós visszaesést. Nem csupán a hagyományos, dízel és benzines kocsik kereskedelme akadozik, kisebb lett az igény a hibrid és elektromos autók iránt is! Brüsszeli előrejelzések szerint 2022 őszéig nem várható komoly kereslet növekedés a járműpiacon, noha tavasszal és koranyáron fel szokott lendülni a szalonok forgalma.
Fotó: -a-