RSS Feed

Senda, Carat és a többiek

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2022. 05. 01. 17:01:56 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Senda, Carat és a többiek

A brazil szomszédokhoz hasonlóan komoly tradíciója van Argentínában is az autóiparnak. A Volkswagen, a Fiat, a Ford, a General Motors, a Nissan éppúgy termel személy- és teherjárműveket, mint a Mercedes-Benz, az Iveco, meg a Scania.

Dél-Amerika második legnagyobb területű állama Argentína {República Argentina}. A spanyol anyanyelvű ország gazdasági élete is megérezte a korona-járvány okozta krízist. A gabona és szarvasmarhahús export mellett szép hagyományai vannak a járműiparnak is. A legendás Ford T-modellt már a két világháború között is gyártották e tájakon. {Autó választék és marhaszték lehetne a mottó!} A portugálul hadaró brazil szomszédokhoz hasonlóan komoly tradíciója van Argentínában is a négykerekű iparnak. A Volkswagen, a Fiat, a Ford, a General Motors, a Nissan, a Toyota éppúgy termel személy- és teherjárműveket, mint a Mercedes-Benz, az Iveco, a Scania – a felsorolás még folytatható. Az USA-ban a tömegmobilizmust megalapozó, híres Ford T- és A-modellek is születtek a múlt század 20-as éveiben arrafelé.

A második világháború alatt, után sem volt hiány menekültekből, bevándorlókból. A romos Németországból is nagy számban érkeztek Latin-Amerikába emberek; egykori katonák, parasztok, jól felkészült szakmunkások, mérnökök, kereskedők. Az öreg kontinenssel a diktatúra időszakában sem szakadtak meg az üzleti kapcsolatok. Így a 60-as években például az Auto Union, a Borgward, az NSU, és a Volkswagen több modelljét is gyártották licenszben. A négykerekűek zöme Amerikában maradt, így sokan még nem hallottak a VW Gacel,  Senda, Carat típusokról, avagy az Argentínában „Gol” emblémás Golf mutációkról. A helyi terep és klimatikus viszonyokhoz átalakított kocsik a 21. században is hozzátartoznak a déli kontinens utcaképéhez.






Fotó: -a-
Lap tetejére