RSS Feed

Bréma, Genf: legendás járgányok

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2022. 01. 04. 9:13:57 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Bréma, Genf: legendás járgányok

A nemzetközi koronajárvány miatt ritkábbak lettek az oldtimer találkozók, szakvásárok az öreg kontinensen. A pandémia pozitív hatása lehet, hogy a „ráérő” gyűjtőknek, hobbiszerelőknek több idejük jutott veterán járművük restaurálására!

Február első hétvégéjén a németországi Brémába várják a régi motorkerékpárok, autók szerelmeseit. A hanza-városi három napos bulin alkatrészbörze és szaktanácsadás is kényezteti az érdeklődöket. A szervezők reménye szerint nem kell majd lefújniuk a 2022. február 4-én, pénteken rajtoló  Bremen Classic Motorshowt! Sajnos rengeteg veterán találkozó és mustra jutott erre a sorsra a közelmúltban. Elég csupán arra emlékeztetni, hogy 2020 és 2021 márciusban is elmaradt  a legendás svájci gépjármű seregszemle.  Addig is, amíg 2022 tavaszán – talán – megint szélesre tárja a kapuit a Genfi Autószalon, lássuk, hogy a múlt században mely modellek világpremierjének örvendhettek a pénzes polgárok?!

Anno 1937-ben a mini köztársaságban debütált az olasz Fiat 500 Toplino. A kisember autója volt. Ennek szánták a német Volkswagen Bogarat is, mely a háborút követően hódította csak meg a világot. A '39-es Opel Kapitän nemzetközi premierje is a Genfer Auto-Salonban volt. Aztán eldördültek a fegyverek, s megkezdődött a kétezer napos vérontás.  A kétüléses Jaguar XK 120-as a London Motor Show sztárja volt 1948-ban. E sportkocsi hetven esztendővel ezelőtti, svájci internacionalista prezentációjáról kevesen értesültek a szovjetbarát államokban, ahol már egy Pobeda, avagy Moszkvics is az irigység tárgya volt. A Fiat 600 a Topolinót váltotta '55-ben, majd jött a legendás új 500-as torinói széria, s a brit Mini. S milyen novumok dobogtatták meg a genfi mustra látogatóinak a szívét a 60-as években? Nos nem hemzsegtek a szocialista autóipar (igaz) gyöngyszemei az alpesi törpeállamban. Ott mutatkozott be viszont 1961-ben a Jaguar E-Type és '63-ban a szintén sportos Mercedes-Benz 230 SL. A Ferrari Dino (1965) és a Lamborghini Miura (1966) sem lettek tömegjárművek – arra ott a Keleti-pályaudvarnál a 7-es busz!



Fotó: -a-
Lap tetejére