RSS Feed

Zsírégetés a koffeinnel

M. A. - 2022. 01. 05. 8:00:32 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Zsírégetés a koffeinnel

A legújabb kutatások szerint a koffein hatással van az úgynevezett barna zsírszövetre és hozzájárul a hőtermelő folyamathoz, ami lehetővé teszi a zsírégetést. Ezen kívül a kávé segít fenntartani az optimális vércukorszintet és hozzájárul az anyagcsere felgyorsulásához.

Herceg Olga dietetikus és a ketogén diéta szakértője, brit tudósok tapasztalataira hivatkozva elárulta, hogy egy pohár presszó kávé elfogyasztása - közvetlenül edzés előtt – növelheti az energiaszintet és segítheti a zsírégetést.

 

„A nottinghami egyetem tudósai bebizonyították, hogy a koffein segít a fogyásban. A kávé erős vizelethajtó hatásának köszönhetően sok felesleges folyadékot veszítünk. Emellett a kávé stimulál, ami kifejezetten jól jön az edzések során. A koffein növeli a kardiovaszkuláris rendszer aktivitását, ami egyúttal serkenti a véráramlást. Ezek a folyamatok hozzájárulnak az anyagcsere gyorsulásához” – mondta a dietetikus, aki azért a kávé fogyasztás hátrányaira is felhívta a figyelmet.

 

„Azzal, hogy erős vízhajtó hatása van, nem csak segíti, de hátráltathatja is a fogyást. Ha nem pótoljuk a folyadékot melyet elveszítünk, akkor a szervezetünk könnyedén kiszáradhat. A folyadékpótlásra a legalkalmasabb a tiszta víz” – teszi hozzá Herceg Olga.

 

Ugyancsak a hátrányok közé tartozik, hogy a kávé gátolja az ásványi anyagok felszívódását az emésztőrendszerből. Ez vonatkozik a cinkre, kalciumra és a magnéziumra. „A vas felszívódása azonban a legerősebben gátolt. Néha akár 90 százalékot is elérhet ez a tényező. A kávé emellett növelheti a gyomorsavat, ezért azok, akik refluxban szenvednek ne vigyék túlzásba a kávézást” – tanácsolja a dietetikus.

 

Ne felejtsük el azt sem, hogy a kávé csak feketén, azaz „üresen” nem tartalmaz kalóriát. Ha tejjel vagy tejszínnel fogyasztjuk, akkor a nap végére jelentős kalóriatöbblettel szembesülhetünk. Persze az ízesítésre érdemes odafigyelni.

 

A dietetikus szerint a kávé hosszú távon nem az általános jó hangulat és a motiváció barátja. Csökkenti a dopamin receptorok érzékenységét, így függőség alakulhat ki. A szokásos adag nélkül a rendszeresen kávét fogyasztó személy ingerlékeny és nyugtalan lesz. A kávé bármilyen adagban, mennyiségben rontja az alvás minőségét. Hosszú távon pedig gátolja az agysejtek regenerációját. Ez az agy azon részére vonatkozik, amely a memóriáért, a tanulásért és a koncentrációért felelős.

 

 


Fotó: Herceg Olga
Lap tetejére