RSS Feed

Svájc: Käfer, Kapitän és a többiek

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2021. 10. 04. 9:44:54 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Svájc: Käfer, Kapitän és a többiek

A nemzetközi koronajárvány miatt ritkábbak lettek az oldtimer találkozók az öreg kontinensen és akárcsak tavaly, idén márciusban is elmaradt a legendás svájci gépjármű seregszemle. Addig is, amíg 2022 tavaszán – talán – megint szélesre tárja a kapuit a Genfi Autószalon, lássuk, hogy a múlt században mely modellek világpremierjének örvendhettek a pénzes polgárok?!

A gazdasági krach küszöbén Svájcban volt a tengerentúli  T-sorozatot 1928-ban leváltó Ford Modell A nemzetközi bemutatója. A következő esztendőben az amerikai tömegautónál elegánsabb, fürgébb, drágább Mercedes-Benz SKK volt a genfi mustra szenzációja! Gyönyörű, modern germán luxus verda volt a 30-as években a Maybach Zeppelin DS7/DS8 típus is. A hét, illetve nyolc literes kocsikkal 140 km/óránál nagyobb tempót is elérhettek a sofőrök. Szenzációs sebesség ez, hiszen a nevében léghajót idéző országúti rakéta önsúlya 2,8 tonna volt. Más vevőkört célzott meg az 1937-ben Svájcban debütált olasz Fiat 500 Toplino. A kisember autója volt. Ennek szánták a német Volkswagen Bogarat is, mely a háborút követően hódította csak meg a világot. A '39-es Opel Kapitän nemzetközi premierje is a Genfer Auto-Salonban volt. Aztán eldördültek a fegyverek, s megkezdődött a kétezer napos vérontás.


Fotó: -a-
Lap tetejére