RSS Feed

Régi kedvenceink

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2021. 09. 11. 8:49:35 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Régi kedvenceink

Európa szívében jó harminc éve egyesült újjá Németország. Szűk két hónappal a berlini fal leomlása előtt tartották Frankfurtban az utolsó közös személyautó és haszonjármű showt. Az IAA 1989 egyik meglepetése volt a BMW 850i modell. A 12 hengeres bajor luxus kupé 2021-ben sem tűnik unalmas verdának.

A kétajtós, 250 km/órás vágtázásra tervezett délnémet sportkocsinál jutányosabb „tömegközlekedési eszköz” volt az 1989 szeptemberében debütált Opel Calibra. Párszor én is vezettem ezt a nyúlánk típust, de engem a rivális, V6-os VW Corrado temperamentuma nyűgözött le. Ugyancsak újdonság volt a Majna-partján a 328-as szériát váltó Ferrari 348-as. Naná, hogy az olasz standon a tűzpiros szín dominált már anno is.

A lomhább, katalizátoros suhanásról álmodozó polgárokat csábította a Mazda MX5 roadster. A kabrió és kupé változatban – frissítve, 2021-ben akár Fiat emblémával is árúsított – japán járgány a fiatalabb korosztály kedvence lett a 90-es években. Szintén a nyugatnémet metropolisz sztárja volt '89 szeptemberében az Audi 80/90 új nemzedéke. A lassan youngtimer korba lépő modellek ma sem tüntek el Európa útjairól! A Ford a Fiesta révén a nőket is meghódította. A leporolt, tágasabb, drágább Scorpio pedig a Mercedes és a BMW vevők között vadászott – nem sok sikerrel

Fotó: -a-
Lap tetejére