RSS Feed

Genf - háború és béke

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2021. 06. 07. 8:42:58 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Genf  - háború és béke

A '39-es Opel Kapitän nemzetközi premierje a Genfi-tó partján volt. Aztán eldördültek a fegyverek, s megkezdődött a kétezer napos vérontás. Így nem csoda, hogy 1940 és 1945 között nem tartottak jármű mustrát Svájcban. Szóval nem egyedi eset, hogy 2020 után idén elmaradt a legendás Genfer Auto-Salon!

Pillantás a múltba! A kétüléses Jaguar XK 120-as a London Motor Show sztárja volt 1948-ban. E sportkocsi hetven esztendővel ezelőtti, svájci internacionalista prezentációjáról kevesen értesültek a szovjetbarát államokban, ahol már egy Pobeda, avagy Moszkvics is az irigység tárgya lehetett.  A Fiat 600 a Topolinót váltotta '55-ben, majd jött a legendás új 500-as torinói széria és a brit Mini. S milyen novumok dobogtatták meg a genfi mustra látogatóinak a szívét a 60-as években? Nos nem hemzsegtek a szocialista autóipar (igaz) gyöngyszemei az alpesi törpeállamban. 

Ott mutatkozott be viszont 1961-ben a Jaguar E-Type és '63-ban a szintén sportos Mercedes-Benz 230 SL. A Ferrari Dino (1965) és a Lamborghini Miura (1966) sem lettek tömegjárművek – napjainkban a gyűjtők és spekulánsok féltett kincsei! A 70-es években a Ford Capri és az Audi 80-as lepte meg a genfi publikumot és a Volkswagen Golf első generációja is tapsot kapott. 2021-ben ezen VW nyolcadik nemzedéke hódít már, noha akárcsak a múlt esztendőben idén márciusban sem népesült be a tóparti vásárváros!



Fotó: -a-
Lap tetejére