RSS Feed

Főszerepben a bűntudatlan nassolás

M. A. - 2021. 05. 16. 17:00:35 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Főszerepben a bűntudatlan nassolás

Miért olyan nehéz egészségesen étkeznünk? Tesszük fel magunkban a kérdést, amire meg is van az egyszerű válasz. Megszoktuk, hogy ha valami egészséges, akkor biztos, hogy nem finom!

Ma már azonban szerencsére nem kell lemondanunk az ellenállhatatlan ízekről akkor sem, ha egészségesen táplálkozunk! Erre az egyik legjobb példa, Gyöngyösi Szilvia, Sziszó fitneszedző, a MyEatrend sportmentora, aki bár idén tölti az 50. életévét, a mai napig bomba formában van. Állítása szerint, ebben a rendszeres sport, valamint az egészséges és tudatos táplálkozás mellett, a fehérjének is óriási szerepe van. „Fitness edző, illetve online felnőttképzési sportmentorként végtelenül fontosnak tartom a fehérjefogyasztást. Állandóan úton vagyok, tárgyalok, edzek, vagy épp a gyerekeimért rohanok. Helyt kell állnom, mint üzletasszony, mint fitneszedző, de legfőképpen, mint anya és feleség. Ehhez pedig minden nap kirobbanó energiára van szükségem, amiben nagy segítségemre van a fehérje.”

 

A fehérje sejtszinten az egyik legfontosabb táplálékunk és a megfelelő fizikai és szellemi erőnlétünk elengedhetetlen alapköve. Izomzatunk szintén fehérjéből épül fel, így a megfelelő fehérjebevitel az izomnövekedés során is elengedhetetlen. Kevesen tudják, de a magas tápanyagtartalma miatt serkentően hat az agyra, így a szellemi frissességre is pozitív hatást gyakorol. Amiért pedig sokan imádják: rendkívül gyorsan felszívódik, magas tápanyagtartalommal rendelkezik és nem hizlal. Edzések után regenerálja az izomsejteket és az alacsony kalóriabevitel ellenére rengeteg energiával látja el a szervezetünket. Lebontása ugyanis több energiát igényel, mint amennyit az elfogyasztásával beviszünk. Ez azt jelenti, hogy úgynevezett energiadeficitet idéz elő, a lebontás során pedig a cukrokhoz és a zsírokhoz nyúl segítségért, így támogatva minket a formálódásban, szálkásodásban.

 

Akár önmagában, akár édesség készítéséhez felhasználva fogyasztjuk, elkészíthetjük vízzel, sima vagy növényi tejjel egyaránt. Fontos ugyanakkor megemlíteni, hogy vízzel használva sokkal inkább alakbarát és a felszívódása is hatékonyabb. Ebben az esetben tudnod kell, hogy fele vízmennyiséget használj, mintha tejjel csinálnád, különben híg és ízetlen lesz!

 

„A táplálkozásodban a fehérje 2/3-ának szilárd táplálékból kell állnia, a maradék 1/3 részt viheted be proteinből, vagyis, ha 60 kg a testsúlyod, akkor naponta 40 gramm fehérjeporral egészítheted ki a táplálkozásodat.”

 

És itt egy Sziszó finomság, recepttel együtt:

 

Banánpalacsinta


2 db banánt törj teljesen össze villával, adj hozzá egy evőkanál fehérjeport a kedvenc ízedből, végül 1 egész tojást keverj a tésztához és dolgozd csomómentesre! Lassú tűzön kb. 2 percig süsd át mindkét oldalát!

 

 

 

 

 

 


Fotó: Gyöngyösi Szivia, freepik.com
Lap tetejére