RSS Feed

Mégsem vagyunk panaszkodós nemzet

M. A. - 2021. 05. 04. 8:00:28 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Mégsem vagyunk panaszkodós nemzet

Ahogy átalakultak a mindennapjaink, szokásaink a korlátozások alatt, úgy változtak a preferenciáink is. Futárszolgálatok, webáruházak, ételrendelés, online bevásárlás - az elmúlt egy évben új kedvenceink lettek, és egy friss hazai felmérés szerint úgy tűnik, nem is panaszkodtunk rájuk sokat.

Úgy tűnik, az elmúlt egy évben igencsak megkedveltük a csomagszállítókat és a webáruházakat – legalábbis ez derül ki a Comnica országos, reprezentatív kutatásából, amely a magyarok ügyintézési szokásait és a cégek, márkák kommunikációját vizsgálta. A legjobb ügyintézési élményeink azokkal a cégekkel vannak, amelyekre a lezárások alatt a leginkább rá voltunk szorulva. Ilyenek például az ételfutárcégek: a velük kapcsolatos elégedettség – főleg a 30 év alatti felnőttek és a 60 év felettiek körében – sokat javult a karanténidőszakban. Érdekes módon a mobil-, internet- és kábeltévé-szolgáltatók ügyintézési gyakorlataival ezzel szemben kevésbé voltunk elégedettek.

 

Nem vagyunk egyformák, és ez az ügyfélként adott reakciókra is igaz. Tudunk annyira hirtelen haragúak és érzékenyek lenni, hogy már néhány kellemetlen élmény miatt egyből felbontjuk a szerződést egy szolgáltatóval. A kutatás minden negyedik válaszadójával fordult már elő ilyen, ötödüknek pedig egyetlen baki is elég volt ehhez.

 

Bár örök mondás, hogy a magyarok állandóan panaszkodnak, a felmérés alapján ez a sztereotípia megdőlni látszik. A közösségi médiában az elmúlt egy évben a vásárlók 32 százaléka osztotta meg véleményét valamilyen szolgáltatóról, de ezek között pozitív és negatív beszámolók egyaránt voltak, sőt, kétszer annyian vannak, akik inkább a jó élményekről számolnak be, mint a rosszakról.

 

A járvány kitörése óta több ajánlatot, promóciós üzenetet kapunk – legalábbis így érezzük a Comnica felmérése szerint. A reklámok közül a telefonos megkereséseket ítéltük a leghaszontalanabbnak: az ilyen telesales-hívások csupán 4 százalékáról mernénk állítani, hogy érdekes információt tartalmaznak. A promóciós e-mailek száma szintén alig csökkent az elmúlt időszakban, pedig a címzettek több mint fele szerint a reklámcélú e-mailek 5 százaléka sem tartalmaz megfontolandó ajánlatot.

 

A csaknem 30 éves sms ezzel szemben népszerűbb, mint valaha: még az egyértelműen reklámüzenetnek tűnő sms-eket is nagy arányban végigolvassuk, és a webshopra vagy más céges oldalra vezető linket tartalmazó „okos sms-eket” sem utasítjuk el: a megkérdezettek közül tízből négyen ráböknek telefonjukon a beillesztett linkekre.

 


Fotó: -a-
Lap tetejére