RSS Feed

Az a koncepció, hogy nincs koncepció

Dalia László - 2021. 03. 29. 8:00:00 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Az a koncepció, hogy nincs koncepció

Budapest közlekedése immár közelít a káoszhoz, s ha az iskolákba visszatérnek a gyerekek és a home office is visszaszorul a járvány csillapodtával, ismét nehéz lesz reggelente bejutni. Ahogy emlékszem, évtizedek óta készülnek koncepciók, s aztán az egyiket követi a másik, és semmi sem változik. Most egy biztos, elvetették az M0 befejezését és Budakeszit parkolóvárossá akarják fejleszteni. Itt tartunk, vagyis sehol.

Egyik kormány tolta a másikra az M0 befejezését, több terv is készült, de mindig odajutottak, hogy túl drága. Kétségtelen, nem lehet feláldozni a pilisi erdőket, ezért is kellett volna több kilométeren alagútba terelni a forgalmat. És most ott tartunk, hogy ez a kormány, élén Fürjes Balázzsal és Vitézy Dáviddal, kimondta, ez túl drága és egyébként is csak arra sarkallná az embereket, hogy még többen kiköltözzenek, tehát nem ér majd körbe az M0. Punktum. Ezzel a döntéssel természetesen összefügg a Zsámbéki medence közlekedése, amely az utóbbi húsz évben rohamléptékkel fejlődött, vagyis legalább százezren kiköltöztek, így reggelente állandósulnak a dugók. Nyilván lehetne drága fogaskerekű vasutat építeni, de talán ez lenne a megoldás. Ellenben most arra jutott Fürjes Balázs és Pokorni Zoltán, hogy hagyják Budakeszin az autót és jöjjenek be a városba busszal, hiszen Budapest szétterült “mint egy tehénlepény”, és nagy energiákat pazarolnak az agglomerációból a ki-be forgalomra az autóval közlekedők, “durván 300 ezren”. És szerintük az a megoldás, hogy bővítik a buszsávokat. Ez a nagy ötlet egy online fogadó órán hangzott el.

Talán nem tévedek nagyot, ha arra tippelek, hogy erről az ötletről a Budakeszin élők még mit sem tudnak. A buszsáv bővítéséről természetesen már hallottak, s eddig abban a hiszemben voltak, hogy ez az ő érdekeiket szolgálják, hiszen, aki nem kocsival közlekedik, az a 22-es buszra ül fel. Azám, de ott van még 300 ezer ember, aki Telkiről, Budajenőről, Perbálról, Tökről, Zsámbékról jön autóval. Rengeteg busz kellene, hogy ők átszálljanak és vállalják a kényelmetlenséget és persze több hatalmas parkoló a buszállomás mellett. A helybeliek így is rossz levegőn élnek, hiszen Budakeszi már 20 éve óta kénytelen elviselni az éjjel-nappal dübörgő átmenő forgalmat. Igaz, nem vágynak a "Parkolóváros" címre sem. Ámbátor sok választásuk nincs, hiszen ha egy hegyi vasút épülne, akkor is náluk állnának meg az autók.

Ez a buszsáv terv és P+R parkoló ötlet kábé olyan gyerekcipőben leledzik, mint az M0 félbehagyása, vagyis nem tart sehol. Nincsenek kiérlelt tervek, nincs kijelölt hely és persze pénz sincs hozzárendelve. Tehát a megoldást újabb évekre befagyasztották, mert önmagában a buszsávok felfestése nagyjából annyit ér, mint amikor Budapesten az autósok elől elvesznek a bicikliseknek egy sávot. Adtunk a  szarnak egy pofont. Ez a magyar módi. 

Fotó: Almássy Aurél
Lap tetejére