RSS Feed

Egészséges figyelemelterelés jógával

vitalmagazin.hu - 2021. 02. 21. 8:30:50 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Egészséges figyelemelterelés jógával

A koronavírus-fertőzés eseteinek növekedésével mindannyian keressük a stressz kezelésének módjait. A jóga mind az elme, mind a test által nyújtott előnyök széles skáláját kínálja, ezért az egyik legegészségesebb módszer a COVID-19 körüli stressz kezelésére.

A hatékony stresszkezelési technikák magukban foglalják a szünetek tartását a negatív hírek nézésében vagy olvasásában, az egészséges táplálkozást és a rendszeres testmozgást.

Az ászanaként ismert pózok segíthetnek a szorongás okozta fizikai kellemetlenségek enyhítésében. A jóga nem csak növeli a rugalmasságot és erősíti az izmainkat, hanem megnyugtatja az elménket, és segíthet csökkenteni a stresszt és a szorongást.

Miért javasolják a Harvard egészségügyi szakértői a jógát a szorongás és a stressz enyhítésére?
A Harvard’s Medical School hivatalosan is ajánlotta a jógát, mint a kikapcsolódás egyik bevált módját. Az új és egészséges dolgok kipróbálásából és felfedezéséből csak profitálhatunk. John Sharp pszichiáter szerint a jóga egyfajta egészséges figyelemelterelés. De az egyik fő ok, amiért az egészségügyi szakértők javasolják a jóga gyakorlását az, hogy magába foglalja a meditációt és az ellenőrzött légzést. Mindkettő segít egyensúlyba hozni az elmét és a testet. A belégzés és a kilégzés mélyen megnyugtatja az elmét, és relaxációs reakciót vált ki a testben.

A jóga nem csak testtartás!
Valójában a jóga nagy része meditáció és légzési technikák sorozata, amelyek enyhítik a stresszt. Emellett kardió alapú gyakorlatokat is tartalmaz, ami az erős és egészséges immunrendszer egyik feltétele. Ezekben a kihívásokkal teli és bizonytalan időkben mindannyian a nyugalmat és a belső békét keressük. Ehhez megelőző intézkedéseket kell hoznunk, mint például a rendszeres jóga. A rendszeres jógagyakorlás mellett egészséges ételeket is fogyasszunk, hogy erős legyen az immunrendszerünk, legyen szilárd reggeli rutinunk, amely segít megelőzni a stresszt, és végezzünk más öngondoskodási tevékenységeket, amelyek a belső békénket szolgálják.

Bár jelenleg sok minden nem áll ellenőrzésünk alatt, arra összpontosítsunk, amit kontrollálni tudunk; például a napi tevékenységeinket, a hozzáállásunkat és azt, hogy képesek vagyunk-e megtalálni a stressz enyhítésének eszközeit.

Fésűs Veronika sportfejlesztési mentor írása


Fotó: -a-
Lap tetejére