A térképekről a 90-es években leradírozott Szovjetunióból éppen 50 esztendeje érkeztek Magyarországra az első Zsigák. A Fiat 124-es szláv ikertestvérét hamar megkedveltük. A múltba merengés helyet lássuk, hogy napjaink Oroszországában melyek a legkedveltebb új autók? Hajdan a Szovjetunió volt a Föld legnagyobb területű állama, a 21. századra pedig a Российская Федерация örökölte meg ezt a címet. A 145 millió lakosú eurázsiai birodalomban ma – hivatalosan – a felnőtt lakosság közel harmadának van saját gépkocsija.
Európa nyugatibb tájain (statisztikailag) minden családnak van egy-két autója, bár ez a trend sem tart örökké. Míg a németek, franciák, spanyolok a hazai márkákat részesítik előnyben, addig Vlagyimir Vlagyimirovics Putyin örökifjú államfő hazájában a Hyundai Solaris a sztár. Annak ellenére veszik a dél-koreai kocsit az oroszok, hogy az drágább a belföldi típusoknák. A 107 és 123 lovas verzióban kínált típus sikerének egyik titka, hogy Szentpétervár közelében is gyártják... Ezüst érmes a Kia Rio, s szintén dobogós, az 1,6 lityis, 82 lóerős Lada Granta. Az izmosabb rokon, a Lantra sem porosodik a kereskedőknél! Alapáron ugyanannyiért persze a toplistán ötödik Volkswagen Polo is a miénk lehet – Urálon innen és túl!
Fotó: -a-