RSS Feed

2022 – ismét Genfer Auto-Salon

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2021. 01. 09. 15:24:51 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

2022 – ismét Genfer Auto-Salon

Röviddel azelőtt, hogy Berlinben falat építettek a keletnémet elvtársak, Svájcban mutatkozott be 1961-ben a Jaguar E-Type. Majd '63-ban Genf sztárja lett a szintén sportos Mercedes-Benz 230 SL. A Ferrari Dino (1965) és a Lamborghini Miura (1966) sem lettek tömegjárművek – arra ott az Astoriánál a 7-es busz!

Addig is, míg a 2020-as és az idei pauzát követően ismét új kocsikat prezentálnak majd a festő Genfi-tó partján, lássunk néhány híres típust, melynek múlt századi világpremierjét az alpesi-jóléti mini államban tartották! Szemetgyönyörködtető, modern germán luxus verda volt a 30-as években a Maybach Zeppelin DS7/DS8 típus is. A hét, illetve nyolc literes kocsikkal 140 km/óránál nagyobb tempót is elérhettek a sofőrök. Szenzációs sebesség ez, hiszen a nevében léghajót idéző országúti rakéta önsúlya 2,8 tonna volt. Más vevőkört célzott meg az 1937-ben Svájcban debütált olasz Fiat 500 Toplino. A kisember autója volt. Ennek szánták a német Volkswagen Bogarat is, mely a háborút követően hódította csak meg a világot. A '39-es Opel Kapitän nemzetközi premierje is a Genfer Auto-Salonban volt. Aztán eldördültek a fegyverek, s megkezdődött a kétezer napos vérontás. 

A kétüléses Jaguar XK 120-as a London Motor Show sztárja volt 1948-ban. E sportkocsi hetven esztendővel ezelőtti, svájci internacionalista prezentációjáról kevesen értesültek a szovjetbarát államokban, ahol már egy Pobeda, avagy Moszkvics is az irigység tárgya volt. A Fiat 600 a Topolinót váltotta '55-ben, majd jött a legendás új 500-as torinói széria és a brit Mini. S milyen novumok dobogtatták meg a genfi mustra látogatóinak a szívét a 60-as években? Nos nem hemzsegtek a szocialista autóipar (igaz) gyöngyszemei az alpesi törpeállamban. Ott mutatkozott be viszont 1961-ben a Jaguar E-Type és '63-ban a szintén sportos Mercedes-Benz 230 SL. A Ferrari Dino (1965) és a Lamborghini Miura (1966) sem lettek tömegjárművek – napjainkban a gyűjtők és spekulánsok féltett kincsei!



Fotó: -a-
Lap tetejére