RSS Feed

Dalkeringés Kovács Katitól Demjén Rózsiig

Csontos Tibor - 2021. 01. 07. 13:00:46 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Dalkeringés Kovács Katitól Demjén Rózsiig

Meglehetősen érdekes, hogy nálunk azok a dalok is ikonikussá váltak, amelyeket eredetileg másnak írtak, mint aki végül előadta és persze sikerre is vitte. Köztük van a Várj, míg felkel majd a nap, a Sohase mondd, a Nagy utazás.

A V' Moto Rock egyik legnagyobb slágere volt az 1980-ban született Várj, míg felkel majd a nap című Demjén-szerzemény. A dalt eredetileg Kovács Katinak szánta, de végül a szerző énekelte el ezt a zenéjében és szövegében is lírai opust, amely azóta is Demjén Rózsi koncertjeinek kötelező repertoárdarabja. Ugyanebben az évben készült el Mészáros Márta Örökség című filmje, melyben először hangzott el Döme Zsolt és Verebes István szerzeménye, melynek eléneklésére ugyancsak Kovács Katit szerették volna megnyerni, de Hernádi Juditnál kötött ki. 

Dobray György 1986-ban forgatta le a Szerelem első vérig című tinifilmjét - ez volt a francia sikerfilm, a Házibuli magyar változata -, melynek főcímzenéjét Dés László írta. A feléneklésére Karácsony Jánost, az LGT gitárosát szemelték ki, s nem tudni miért, Demjén Rózsi hangján szólalt meg. (A szerelem második vérig betétdalát már Presser írta Király Lindának.) 

A dalkeringésben a legnagyobb dobást mégis a Sose halunk meg című Koltai Róbert-film Dés László által szerzett főcímzenéje, a Nagy utazás jelentette. A filmesek Somló Tamásban gondolkodtak, ő nem vállalta, Presser azonban igen. A dal történetéhez tartozik, hogy Dés László a Vígszínházban 1989-ben bemutatott Pantaleón és a hölgyvendégek című, Mario Vargas Llosa-regény alapján készült darabhoz írta és Eszenyi Enikő énekelte Brazília, Brazília címmel. A filmdal szövege Bereményi Gézáé. 

Fotó: Forrás: zene.hu
Lap tetejére