RSS Feed

ITM: a javítás ideje nem számít bele a jótállási időbe

mti - 2020. 11. 28. 18:00:25 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

ITM: a javítás ideje nem számít bele a jótállási időbe

A kötelező jótállásra vonatkozó új szabályok azt szolgálják, hogy a vevő a lehető legkevesebb hátrányt szenvedje el elromlott terméke miatt. A jövő évtől alkalmazandó rendelkezések egyértelműsítik, hogy a szavatossági, jótállási igények érvényesítése nem köthető az eredeti csomagolás meglétéhez - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szombaton az MTI-vel.

    Azt írták, hogy visszatérő probléma volt mostanáig, hogy a termék az elhúzódó vagy többszöri javítás miatt futott ki a jótállási időből.
    A jótállási idő 2021. január 1-jétől meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a vásárló a szervizelés miatt nem tudja használni készülékét.
    Hangsúlyozták, a javítási idő a jövőben tehát nem számít bele a jótállási időbe. Az csak azután folytatódik, hogy a vevőt értesítették a hiba kijavításáról, és a termék ismét működőképes.
    A tárca szerint sokakat riasztott el a meghibásodott árucikk visszavitelétől, hogy az eladó az eredeti csomagolást kérte a jótálláshoz.
    A jogszabályi követelménnyel alá nem támasztható elvárás gyakran a legnagyobb odafigyeléssel, gondossággal sem teljesíthető.
    Életszerűtlen igény, hogy egy hűtőgép hatalmas kartondobozát, a merevítő hungarocellt és a fóliát akár évekig a lakásunkban tároljuk. A módosítás egyértelműen rögzíti, hogy a csomagolás megőrzése nem feltétele a szavatossági, jótállási igények érvényesítésének - emelték ki.
    Közölték azt is, az új szabályok szerint a javítást végző köteles tájékoztatni az eladót arról, hogy a termék javítható-e. Be kell számolnia a javítás várható idejéről, majd elkészültéről is, hiszen a kereskedő csak így tud megalapozott információt adni a vevőnek.
    Hozzátették, a naprakész tájékoztatás jelentősége megnő azzal, hogy a jövő évtől előírt határidő szerint, ha 30 napon belül nem történik meg a javítás, a fogyasztó cserét kérhet, ha arra nincs mód, visszajár neki a vételár.
    Az új rendelkezések ennek megfelelően bővítik a fogyasztóvédelem hatáskörét, a hatóság ellenőrizni fogja a kereskedő és szerviz közötti információcserét is.

Fotó: -a-
Lap tetejére