RSS Feed

2021 – nem unjuk az SUV-t

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 11. 22. 8:55:14 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

2021 – nem unjuk az SUV-t

Németországban a – Golf mögött – a Volkswagen Tiguan a második legnépszerűbb modell az új kocsik piacán. A már hazánkban is kapható, ráncfelvarráson átesett német típus az SUV kategóriája sztárja. Ráadásul a vevők zömében dízel változatban rendelik meg a csinos verdát.

Dühöngenek a környezetvédők, mert jövőre is folytatódni látszik a nehéz testsúlyú, torkos autók divatja! Az európai, ázsiai, amerikai szabadidős terepjáróknak jelenthet riválist az alapáron már 10 millió forint alatt hazavihető, csúcsverzióban másfélszer ennyit kóstáló friss wolfsburgi táltos. Izgalmas konkurense lehet a nálunk eddig ritkaságnak számító, előlnézetben futurisztikusan ható új Cadillac Crossover-SUV. A tengerentúli modell (a túlméretezett amerikai típusok mezőnyében) már-már szolídnak mondható. Az 50 ezer euró alatti kategóriában persze nagy a tülekedés a vevők kegyeiért!

A négyhengeres Cadillac XT4 Crossover-SUV 2021-es szériája kívül-belül gondos dízájner munkáról árulkodik. Az EU-ban 237 lovas erőforrással kínált szabadidős verda a hasonló kategórájú Volkswageneknek, Audiknak, BMW-knek, Volvóknak ígér többek közt kihívást. Az összkerékmeghajtással is megrendelhető XT4-es kilencgangos automataváltóval kényezteti sofőrjét. Az új VW Tiguan, az Opel Mokka és a Renault Koleos jutányosabb árával, tekintélyesebb európai szervízhálozatával lehet versenyképes a Cadillac-kel szemben.

Nem mellesleg a luxus márka története is izgalmas! Lassan 120 esztendeje, hogy Henry Martyn Leland megalapította független gépjárműgyártó cégét Észak-Amerikában. A 20. század legendás típusának, a Cadillac-nek a neve azonban jóval régebbre nyúlik vissza. Hiszen Antoine Laumet de La Mothe Sieur de Cadillac jó három évszázada csodát tett a tengerentúlon. A francia nemes alapította meg ugyanis Detroit városát. A település a múlt században az USA autóiparának egyik fellegvárává vált.  Ott Michigen államban jött létre 1902-ben Henry Martyn Leland üzeme. A vállakozás sikeres lett. A független cég 1909-ben csatlakozott a frissen létrejött General Motors csoporthoz. A két világháború között aztán legendássá lettek a 16 hengeres Cadillac típusok. Ennek fele se tréfa!


Fotó: -a-
Lap tetejére