RSS Feed

Népszerű magyar filmek a neten

24.hu - 2020. 11. 17. 12:33:03 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Népszerű magyar filmek a neten

A streaming-szolgáltatóknál elérhető magyar filmekről tett közzé néhány adatot a Nemzeti Filmintézet abból az alkalomból, hogy csütörtökön indul saját, Filmio nevű platformjuk, amelyen új és régi magyar filmeket egyaránt elérhetővé tesznek majd.

Közleményükben azt írják, hogy a Netflixnél és az HBO Gón jelenleg 50-50, a Cinegón 28 magyar produkció közül válogathatnak az előfizetők. A magyar filmek többször szerepeltek már a Netflix felületén közölt, magyarországi Top 10-es listán, legutóbb az Akik maradtak került a legnépszerűbbek közé.

Az HBO Gón az előfizetők egynegyede rendszeresen néz magyar tartalmakat. Ez a mutató azért is tekinthető kiemelkedőnek, mert kínálatukban a világ vezető sorozatai és amerikai stúdiófilmjei is szerepelnek. Az idén szeptemberben náluk debütáló Drakulics elvtárs vagy korábban a FOMO – Megosztod, és uralkodsz is bekerült a legnézettebb filmek közé az oldalon. Rendkívül népszerű az októbertől elérhető dokumentumfilm, a Visszatérés Epipóba is – a legjobb magyar dokumentumfilm-nézettséget hozta, többen nézték, mint például a Westworld című sorozatot.

A mester, aki beavat – zsigerien iszonyú élmény a Sipos-doku, de muszáj látni
A ’80-as évek Magyarországán volt egy gyerektábor, ami olyan varázslatos volt, hogy a táborozók egész évben visszavágytak. De a jó élményeket erőszak és szexuális zaklatás mocskolta be. Visszatérés Epipóba, kritika.
A Cinego portál több magyar filmforgalmazó összefogásával indult el 2020 májusában, ők művészfilmeket tesznek elérhetővé az előfizetők számára. A 20 legnézettebb film között sokszor szerepel hazai darab, bekerült már az Akik maradtak, a Nagyi Projekt, a Csak a szél és legutóbb a Napszállta.

A közlemény arra is kitér, hogy a magyarok közel fele (47 százaléka) használ vagy használt már előfizetős videós tartalomszolgáltatást, ez derült ki a Nemzeti Filmintézet által megrendelt kutatásból, amelyet a Kantar-Hoffmann készített.


Fotó: -a-
Lap tetejére