RSS Feed

NSZK: minden harmadik autótulaj nő

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 11. 13. 17:46:39 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

NSZK: minden harmadik autótulaj nő

A két legelterjedtebb alternatív technikával (hibrid és elektromos) 2020-ban alig 500 ezer kocsi gurul a germán utakon. A pöfögő veterán és youngtimer típusok továbbra is népszerűbbek Közép-Európában, mint az - egyelőre túl drága - „zöld” modellek. A lányok, asszonyok különösen szívesen választanak maguknak vagy családjuknak környezetkímélő(bb) kocsit!

A 83 millió lakosú Németországban már 47 millió személygépkocsit tartanak nyilván. A tulajok 34 százaléka hölgy. Az autók közel kétharmada belföldi márka. Hagyományosan a Volkswagen a sztár. Amióta 1946-ban elkészült a brit zónában az ezredik VW Bogár persze sokat változott a divat, de Ferdinand Porsche professzor – Tatra ihletésű – farmotoros Käfere ma is sokak szerelme. Angela Merkel motorizált, jóléti birodalmában nem mellesleg már 9,5 év a járműpark átlag életkora. A dízelek nem igen kelendők, s a benzinesekért sem tolonganak a németek. Kivárnak.

Az gépkocsipark tulajdonosainak közel harmada elmúlt hatvan éves – s mivel a jogosítvány egy életre szól, a 80 feletti nénik, bácsik sem búcsúznak el a volántól. Jó, jó időnként beletolatnak egy üzlet vitrinjébe, avagy a forgalommal szemben suhannak a sztrádán. Ám összességében alig okoznak több balesetet a veteránok, mint a kezdő fiatalok. Az ő soraikban meglepő 21. századi trend, hogy már nem akar mindenki vezetői engedélyt szerezni az érettségi bizonyítványa, diplomája mellé. Ennek örvendenek a környezetvédők, míg a legendás - hazánkhoz ezer szállal kötödő - német járműipar illetékesei a hibrid és elektromos modellek fejlesztését ímmel-ámmal támogatják. Ja, és az üzemanyagadó szépen gazdagítja az államkasszát. Így nem csoda, hogy a berlini nagykoalíció főleg szóban (elméletben) óvja a környezetet, míg gyakorlatban a „Made in/by Germany” termékek exportjából söpör be milliárdokat. A két alternatív technikával (hibrid és elektromos) 2019-ben kevesebb, mint fél millió kocsi gurult a germán utakon. Szóval a pöfögő benzines/dízel típusok továbbra is népszerűbbek Közép-Európában, mint az - egyelőre túl drága - „zöld” modellek.


Fotó: -a-
Lap tetejére