RSS Feed

Így győzheted le a koronavírus miatti szorongást

M. A. - 2020. 10. 16. 17:14:17 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Így győzheted le a koronavírus miatti szorongást

A koronavírus jó néhány változást robbantott be az életünkbe idén, ezeket a megpróbáltatásokat pedig igyekszik mindenki ép ésszel átvészelni. A felfutóban lévő második hullám pedig újabb stresszt és szorongást okozhat.

Rakj rendet!

 

Igen, tudjuk, ez nem épp egy csábító kezdés - de borítékoljuk, hogy amint belekezdesz, valósággal magával ránt majd a flow. Egy ráérős délutánodon, estéden öltözz át a legkényelmesebb otthoni ruhádba, tedd be az imádott zenéidet, ragadd magadhoz a kedvenc pohár borodat egy doboz isteni macaronnal, és láss neki a teljes ruhatárad kiválogatásának! Mindent, amit 1 évnél régebben hordtál, kíméletlenül dobj a selejtes vagy ruhaadományozó zsákba. Ha végeztél isteni érzés lesz!

 

Alakítsd a lakásod!

 

Egyre többet vagy otthon, ha akarod, ha nem. Ebben az időszakban kétszer is megondolja az ember, hogy milyen programra mondjon igent. Ha pedig a maradás mellett döntesz, nem mindegy milyen környezetben töltöd el. Az őszi, hidegebb és sötétebb idő megérkeztével óriási jelentősége lesz annak, hogy otthonunk milyen látvánnyal, színekkel, illatokkal és berendezéssel fogad minket. Ha odakint nő a ridegség, a lelki balansz megőrzéséért idebent a szeretetteljes, biztonságos közeg érzetét kell növelned. Rakd el a hűvös – kékes, szürkés, fehér – színű dísztárgyakat, és helyezd előtérbe a meleg (például piros, narancssárga, vörös, barna) színeket.

 

Cserélj az ízeken!

 

A feszültségoldás egyik kulcsszereplője a megfelelő étkezés. Ha az otthon töltött estéket vidámmá akarod tenni, ha szeretnél valamit, amit „alig várhatsz” a nap végén, akkor csinálj egy kisebb-nagyobb változtatást a vacsorafelhozatalban. Nem kell grandiózus cserékre gondolni: ha például valamilyen pékárut, kenyeret szoktál enni, most engedd meg magadnak a kicsit drágábbat és sokkal finomabbat, jobb minőségűt. Kóstolj meg új teákat, akár kimondottan feszültségoldásra ajánlott teákat is.

 

Legyen terved!

 

Végül a legfontosabb: legyen meg az állandó rutinod az otthon maradós estékre! Írd le, hogy a saját tempód, ritmusod alapján mettől meddig ideális edzened vagy sétálnod egyet – hiszen legalább egy sétának mindennap bele kell férnie, hogy lecsendesítsd az elmédet a napközbeni történések után –, mikor kell elkezdened vacsorát készíteni, és hánytól vacsorázz, tévézz, olvass és fürödj.

 

 

 

 


Fotó: -a-
Lap tetejére