RSS Feed

5-6 éves használt kocsik

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 10. 16. 8:39:40 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

5-6 éves használt kocsik

A koronavírus-járvány terjedése 2020-ban nem csak az új autók szalonjainak forgalmában okozott visszaesést. A nyűtt járgányokból is több tízmillió porosodik az európai kereskedésekben. Főleg a dízel modellektől nehéz mostanában megszabadulni. Előny a vevőknél!

Lazán lehet most alkudozni! S aki nem túl lestrapált négykerekűre vágyik, az jó, ha fellapozza az uniós közlekedési minisztériumok, a nemzeti autóklubok és biztosítási társaságok szakembereinek 2015-ös tanulmányát. A profik ugyanis évről-évre megszavazzák – többek közt töréstesztek alapján – hogy melyik aktuális modell a legbiztonságosabb. Az öt esztendővel ezelőtti toplistán az akkori Renault Clio lett a kiskocsi kategória  győztese. Ezek a francia kiskocsik 60-70 hónapos korukban is pompás vételt jelenthetnek!

A sok millió forintos tartós fogyasztási cikkek piacán az autóvásárlók 2021 küszöbén sincsenek könnyű helyzetben, midőn használt négykerekűt kell választaniuk. Kit a márkahűség ver bilincsbe, kit a lóerőimádat. Másokat pedig a divat, avagy a pénztárca karcsúsága befolyásol. A megbízhatóság, a komfort és a gépkocsi nyújtotta biztonság is fontos tényező. Az  Euro NCAP által vizsgált 2014/15-ös modellek közül anno többek közt francia, svéd és német típusok arattak diadalt. A brüsszeli székhelyű Euro NCAP (European New Car Assessment Programme/Európai új kocsi értékelési program) akkori toplistáján a Volvo V40-es lett a kompakt kategória  győztese. Hol van már a japán márkák dicsősége?

A kiskocsik mezőnyében a Renault Clio lett a bajnok, s szintén „csillagos ötöst” érdemelt a méretesebb skandináv V40-es. A töréstesztek azt mutatták, hogy mind az utasok, mind a karambolban érintett járókelőknek jó esélyük van megúszni az ütközést a BMW 3-as sorozatával is. Hiszen a középosztály bajor kedvence aktív és passzív biztonsági berendezésekkel óvja a bent ülőket és a forgalom többi szereplőjét. A minivan-kategóriában fej-fej mellett végzett a toplistán a ma sem unalmas Ford B-Max és a szintén négyajtós Fiat 500L. A kis dzsipek versenyében a Ford Kuga érte el a legmagasabb pontszámot.  Az izmosabb, tágasabb terepjárók legbiztonságosabbika a Hyundai Santa Fe volt – így a brüsszeli  Euro NCAP. A családi/üzleti mikrobuszok versenyét  pár éve a közkedvelt Ford Transit Custom nyerte.

Fotó: -a-
Lap tetejére