RSS Feed

A szurkolás élménye ma is jó hatással lehet ránk

M. A. - 2020. 10. 08. 17:34:44 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

A szurkolás élménye ma is jó hatással lehet ránk

A 2016-os foci Eb óta tudjuk, hogyha a magyarok játszanak, akkor az éjjel soha nem érhet véget... Legközelebb október 8-án csendülhet majd fel a sláger, aznap ugyanis Bulgáriával csap össze a magyar csapat.

Náksi Attila, az Éjjel soha nem érhet véget című sláger szerzője soha nem gondolta volna, hogy ennyire népszerű lesz a Soho Party-val készített dala. „Teljesen más életet él és sokkal, de sokkal nagyobb utat jár be, mint amit álmodtunk neki!” – mesélte, ahogy arról is beszélt, hogy a dal focihimnusszá válása 2016-ban kezdődött, amikor a csapat hivatalos dalának kiválasztásakor a rajongók rögtön meg is szavazták. A sláger sikereit a magyar csapat Eb-szereplése emelte új dimenzióba még ugyanabban az évben.

 

A zenésznek sokat jelentett, hogy a dalnak köszönhetően ő maga is megtapasztalhatta a szurkolásban és a rajongókkal együtt éneklésben rejlő összetartó erőt. A jelenlegi bizonytalan helyzetben is érdemes megtalálni a módját, hogy a szurkolók tudjanak drukkolni a válogatottnak, a járvány elleni óvintézkedéseket betartva.

 

„A sport, így a futball is megtanít megküzdeni a nehéz helyzetekkel. Ehhez nem csak fizikai, hanem mentális erő – nyugodtság, magabiztoság, küzdőképesség - is kell. A csapatjátékok még arra is tanítanak, hogy a győzelem csak együtt sikerülhet, ahol tágabb értelemben a szurkolók is a csapathoz tartoznak. A Covid-helyzettel való megküzdésben, a mentális stabilitás feltöltésében, a stressztűrő képesség fejlesztésében is ezek az erőforrások játszhatnak fontos szerepet!” – magyarázza Nagy Sándor sportpszichológus.

 

A szurkolás amellett, hogy ránk is jó hatással van, a kedvenc játékosainknak is segít, hiszen érezni fogják, hogy lélekben velük vagyunk.

 

Bár idén a helyszínen nem lehetünk ott, de otthon vagy kedvenc vendéglátóhelyünkről tudunk szurkolni - hisz a közönség tulajdonképp a csapat „tizenkettedik játékosa”, fontos szerepe van a teljesítményükben! A Coca-Cola támogatása jeléül egyedi címkés palackokkal készült, melyek a nagy október 8-ai este apropójából kaphatók az éttermekben, bárokban. A szurkolói címkéken pedig mi más szerepelne, mint a focihimnusz címe!

 


Fotó: MTI/Czagány Balázs
Lap tetejére