RSS Feed

Fukang – francia sárm Kínából

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 09. 21. 17:48:05 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Fukang – francia sárm Kínából

A Föld legnépesebb államában 1992 és 2002 között Fukang emblémával gurultak le a futószalagról a Citroën ZX speciális, ázsiai változatai. A különösen a taxisok körében népszerű, strapabíró limuzinok és kombik napjainkban sem tüntek el Kína {vidéki} útjairól. A giga metropoliszokban persze más a divat!

Ne csodálkozzék az autózás históriájában jártas tisztelt Olvasó, ha nem hallott még egy bizonyos francia modellről! Az ok pofon egyszerű. A három évtizede debütált Citroën ZX típust a Kínai Népköztársaságban is gyártották. Sokkal tovább, mint Európában. A Föld legnépesebb államában 2002-ig Fukang emblémával gördültek le a futószalagról a Citroën ZX speciális, ázsiai változatai. A főleg a taxisok és családosok körében népszerű limuzinok és kombik a négy méteres modellek mezőnyében jelentettek áttörést Kínában. A több ráncfelvarráson és modernizáláson átesett kocsit azután is tömegesen termelték Kínában, hogy a szériát '97-ben a Xsara sorozat váltotta le az anyaországban.
A napjainkban a francia, spanyol, német utakon ritkaságnak számító, hajdan 1,1 és 2,0 liter közötti erőforrással kínál benzines és dízel ZX-ek rozsdásodó „maradványaira” már pár száz euróért lecsaphat a barkácsolni vágyós autós. Ám míg az öreg kontinensen szinte kihaltak a 90-es évekbeli Citroënek, addig a Fukangok tovább robognak – főleg vidéken – Kínában. E típus nyújtott tengelytávú verzióját, Elysée márkajelzéssel 2009-ig gyártották a Dongfeng Peugeot Citroën Automobile üzem csarnokaiban.

Fotó: -a-
Lap tetejére