RSS Feed

Járműipar: 40-60 százalékos visszaesés

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 07. 27. 8:19:02 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Járműipar: 40-60 százalékos visszaesés

2020 tavaszán, az egész EU-ban összesen fogyott annyi új autó, amennyit (járványmentes időkben) a német piac felszívott tavaly. Míg Hollandiában és Norvégiában az új Tesla modellek voltak a legkelendőbbek, addig az NSZK-ban és Franciaországban a belföldi típusokat részesítik előnyben a vásárlók. Így vannak ezzel a Fiat rajongó olaszok és a ©koda mániás csehek is!

A tulipánok földjén tavaly közel 30 ezer Tesla Model3 talált gazdára: félekkor mennyiséggel lett szintén arany érmes a Norvég Királyságban is ez a tengerentúli elektromos autó. Európa más tájain a hagyományos benzines, illetve dízel modellek a kedvencek. Angela Merkel birodalmában, miként az egész EU-ban, noha 2020-ban megtorpant a járműszalonok forgalma, várhatóan így is kb. 3 millió új gépkocsit értékesítenek majd. 2019-ben – sokadszor – a VW Golf volt a sztár, melyből 204 ezer darabot adtak el. (Idén viszont ez a „remekmű” sem fogy...)


Németország keleti szomszédjainál a ©koda Octavia a bajnok. Így volt ez a lengyeleknél, a cseheknél és az osztrákoknál is. Sőt Svájcban is, noha korábban a „Made in/by Germany” négykerekűeket ajnározták. Franciaországban havonta átlag 10-12 ezer új Renault Clio kap rendszámot: Portugáliában is ez a bájos típus a kedvenc, igaz ott egész évben fogyott a fenti mennyiség! A koronavírus-járvány terjedése persze az elmúlt száz napban összekuszálta a gyárak és kereskedők életét! 

Fotó: -a-
Lap tetejére