RSS Feed

NSZK: öregedő járműpark

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 07. 25. 12:14:37 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

NSZK: öregedő járműpark

Angela Merkel motorizált birodalmában a lakhatási költségek látványos emelkedésével és a koronavírus-járvánnyal párhuzamosan egyre több család halogatja 2020 nyarán az új/újabb kocsi vásárlását. Így nem csoda, hogy míg az ezredforduló táján még 7 év alatt volt a németországi gépkocsik átlag életkora, addig napjainkban már 9,5 esztendősek a négykerekű kedvencek.

Tavaly is több ezer autóról szerelték le az NSZK-ban végleg a rendszámot pocsék műszaki állapota miatt. A verdák egy része külföldre került. Az EU legnépesebb tagállamában 2020 elején 47 millió autó rója az utakat. A legutóbbi vizsgáztatáskor csupán kétharmaduk bizonyult tökéletes állapotúnak. A kocsik ötöde elbukott a technikai kontrollon (TÜV), míg tíz százalékuk kisebb hiba miatt került szervizbe. A kerekek állapota gyakorta éppúgy gyalázatos, mint az ablaktörlőké, s a repedt, sérült szélvédő sem ritka látvány Németország útjain.

A szakemberek szerint a káros anyag kibocsájtás magas értéke miatt főleg az idősebb dízel modellek akadnak fent a rostán. Egy részük a roncstelepre kerül, más részük külföldön szennyezi majd a levegőt. Angela Merkel motorizált birodalmában a lakhatási költségek látványos emelkedésével párhuzamosan egyre több család halogatja az új/újabb kocsi vásárlását. Pláne, hogy a jól felszerelt, friss típusokért már átlagban több, mint 31 ezer eurót, vagyis bő 10 milliót fizetnek ki a polgárok. Az e hetekben szalonokba került „népautó”, a Volkswagen Golf nyolcadik nemzedéke alapváltozatban persze már 18 ezer euró körül a miénk lehet. A germán utakon is egyre gyakrabban látható Dacia Logenekből, pedig annyi pénzért, akár két példányra is lecsaphat a mohó sofőr.


Fotó: -a-
Lap tetejére