RSS Feed

Komor orosz kereskedők

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2020. 07. 21. 12:27:20 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Komor orosz kereskedők

Az 1870-ben alapított, majd az első világháború küszöbén megszűnt Moszkvai Német Újság a 20. század végén felébredt Csipkerózsika álmából. A lap gazdasági rovata arról számolt be a minap, hogy a múlt évben közel 1,8 millió új gépkocsit értékesítettek Oroszországban. A bajnok két Lada típus lett. Ám idén sokkal rosszabbul megy az üzlet!

Az orosz fővárosban járó külföldiek gyakran meglepődnek azon, hogy milyen (főleg fekete) luxus limuzinok és terepjárók suhannak a zsúfolt utakon. Ám a – 150 esztendeje alapított – Moskauer Deutsche Zeitung egyik tavaszi cikke arról számol be, hogy tavaly az új autók eladási listáját két belföldi modell vezette. Az 1870-ben alapított, majd az első világháború küszöbén megszűnt Moszkvai Német Újság a 20. század végén felébredt Csipkerózsika álmából. A lap gazdasági rovata arról számolt be e hetekben hogy a múlt évben közel 1,8 millió új gépkocsit értékesítettek a Föld legnagyobb területű államában. Ez a mennyiség alig fele a 2019-es németországi forgalomnak.


Míg az NSZK-ban hagyományosan a Volkswagen Golf a legkeresettebb típus, addig az orosz vevők körében – főleg vidéken – a Lada Granta a kedvenc, megelőzve a rokon Vesta modellt. Vlagyimir Putyin hatalmas birodalmában a bronzérem egy import márkának jár. A jó öreg Zsigulik mellett a Kio Rio is belopta magát az orosz nép szívébe. A szakértők szerint pénzügyi okai vannak, hogy a nagyvárosokban sok a nyugati, drága autó, míg az Uraltól keletre az egy millió rubel alatti kocsik kelendők. Ilyen megfizethető, friss verda a szintén dél-koreai Hyundai Creta/Solaris is. A Németországban az eladási toplisták negyedik helyén tündöklő VW Polo a szláv sofőröknél a hatodik placcra került, így ez a germán bajnok az eurázsiai államban.


Fotó: -a-
Lap tetejére