A city-dzsungel kedvencei

Mix Online - A city-dzsungel kedvencei - Nyomtatható változat

főoldal - Életmód
Mogyorósi Géza (Berlin) | 2017. 11. 14. 9:25:31
 A city-dzsungel kedvencei Londontól Budapestig komoly gondot jelent a parkolóhely hiánya. A másik probléma, hogy az egyre méretesebb modellek nem passzolnak a szűk utcákhoz, régi garázsokhoz. Ráadásul az üzemanyagzabáló súlyos verdák a közutakat is gyorsabban tönkreteszik.
A járműgyártók és forgalmazók reményei szerint 2018-ban is divatosak maradnak a kisebb-nagyobb SUV modellek. Míg a kereskedők a tenyerüket dörzsölik, zsíros bizniszekben bízva, addig a környezetvédők sápadoznak. Miért kell fél mázsás hölgyeknek, tetkós uraknak két tonnás kocsival óvodába, iskolába fuvarozni a gyerekeket? Móricz Zsigmond legendás regénye jutott eszembe, amikor először láttam a genfi, s New York-i szalon új brit és japán terepnyűvőjét. Rokonok – gondoltam, döbbenten pislogva a Land Rover Discovery és a Mitsubishi Ground Tourer márkájú monstrumokra. De óriási különbség, hogy míg az EU-ból kifaroló szigetállam city-dzsipje idén már kapható, addig az ázsiai sci-fi masina csupán tanulmányautó! Ám előbb-utóbb ezek is a Mercei, az Audi, a Porsche és a BMW hasonló kategóriájú – régebbi – SUV-jainak babérjaira törnek.

Aki nem státuszszimbólumra vágyik annak a Hyundai i10, netán a koreai testvér típus, a Kia Rio ajánlható az aktuális palettáról. Avagy az Opel Karl Rocks, s a cég Ampera-e, ahol a pótbetű az elektromos üzemmódra utal, állítólag legalább 300 kilométeres hatósugarat garantálva. A SUV szerelmesek szívébe kíván belopkadni az ázsiai Ssangyong LIV-2 típus. Egyelőre csak dizájner tervről van szó, ám az álmok – a környzetvédők bosszúságára – gyakorta megvalósulnak. S így hamarosan, már 1,2 milliárd gépkocsi szennyezi (ritkábban kíméli) bolygónk klímáját.