RSS Feed

Hó van

Dalia László - 2019. 12. 03. 8:00:29 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Hó van

Nyáron nagyon meleg van, télen nagyon hideg van, s ez egy isteni bölcselet, amellyel néha nyugtatjuk magunkat. És akkor még jön a hó is, amely váratlanul szakad a nyakunkba, leginkább hétfőn, amikor nincs az a hólapátoló csapat vagy kotrógép armada, amely néhány óra alatt eltakarítaná a világvárosra lehullott tömeget.

Emlékszem, tavaly vasárnap hullott le az első hó, s így hétfőn reggel már nagyjából rend volt a városban, még a hegyi utakra is jutott gép. Most nem volt ekkora szerencséje az illetékes vállalatnak (FKF), épp hétfőre jött meg az áldás. És bizonyos pontokon, mint felénk a Nagykovácsi úton még baleset is történt, így aztán bizonyos szakszok eleve járhatatlanok voltak. magam is órákat utaztam, s álltam a Budakeszi-, majd a Hüvösvölgyi úton, de a Városmajor utcát elhagyva, már rendesen lehetett közlekedni. Délután hazafelé pedig végigrobogtam a városon, tehát fél napig tartott a hóhelyzet, ami a világ más tájain is eltart egy ideig. Az én útvonalam reggel azért voltak befagyva, mert a budai kis utcák még nem voltak takarítva, így azok a járművek is rázúdultak a főutakra, s azok ekkora forgalmat képtelenek átereszteni. Már akkor is bedugulnak, ha három csepp eső esik. 

Persze, nem mindenki gondolkodik racionálisan és talán nem is mindenki tájékozott. Hallottam délután a rádióban, hogy pufogtatják a közhelyeket, hogy "Ugye, felkészültek a télre!" meg hogy "egyetlen hókotrót sem láttam egész nap, csak délután egy kisgépet a Népligetben". Ja, hát nem a gép jelenléte a fontos, hanem hogy letisztítsák az utakat, s az délutánra megtörtént. Arról meg nem tehet az FKF sem, hogy 400 helyett csak 200 hómunkás jelentkezett. Munkanélküli időkben nyilván sokkal többen lettek volna, de azt ne kívánjuk, hogy visszatérjünk a 30-as évekbe, amikor az ügyvédek, mérnökök, tanárok is havat lapátoltak.

A vasút úgy tűnik, az már más tészta, a MÁV elesett. A Nyugati Pályaudvaron lefagytak a váltók, a vonatok össze-vissza késtek. A kecskeméti vonat órákat állt Zugló előtt, míg az utasok világgá nem mentek. Pedig rengeteg új vonatot kapott a MÁV, de úgy látszik, a rendszer mégsem működik. És így ez már nem is téli történet. Ha ugyanis az EU normák szerint működne a magyar államvasutak, akkor a késések után fizetnie kellene, a legújabb uniós rendelkezés szerint mér a Vis maior sem számítana. No, le is húzhatnák a rolót...

Fotó: Almássy Aurél
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ