RSS Feed

Kinyírja a Porsche a Teslát?

portfolio - 2019. 09. 09. 17:57:50 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Kinyírja a Porsche a Teslát?

A címben feltett kérdésre a válasz az, hogy nem, önmagában a Taycan megjelenése nem jelenti a Tesla végét, sőt, a Porsche elektromos sportautója jó reklámot csinálhat általában az elektromos autózásnak. Ha felpörög a termelés, akkor a Porsche éves szinten 30-40 ezer Taycant gyárthat.

A Taycan bemutatója abból a szempontból fontos volt, hogy most először árazták be a Teslát. Az eddigi elektromos konkurensek, mondjuk az i3-as BMW, a Nissan Leaf vagy az elektromos Hyundai Kona több paraméter alapján nem abban a ligában versenyeznek, mint mondjuk egy Model S, most viszont egy nagyon hasonló, hosszú, széles, nehéz, de gyors és eszement gyorsulású elektromos autó érkezett a piacra, nem véletlenül beszélt már a Taycan bemutatója előtt is mindenki a Porsche-Tesla csatáról.
A Tesla Model S-ről eddig is tudtuk, hogy zseni, de mivel eddig nem volt igazi versenytársa, nehéz volt megmondani, hogy mennyire. Most kiderült, hogy nagyon. A 2012-ben (!) bemutatott autó 2016-tól elérhető csúcsváltozata 2,6 másodperc alatt van százon. Hamarabb, mint a most bemutatott Taycan. A két autó méretei nagyon hasonlóak, 5 méter hosszú, 2 méter széles és 2,3 tonna körüli súlyú bálna mind a kettő, csak közben a Tesla jobban gyorsul, jóval nagyobb a hatótávja, és sokkal több helyet kínál, elől, hátul és a csomagtartóban is. A Taycan a P100D/Performance-hoz képest 3 évvel később érkezett, és a fontosabb paraméterek alapján papíron nem lett jobb autó, mint a csúcs Model S.
Az, amit eddig a Tesla, mostantól pedig már a Porsche is tud, hamarosan a többiek is tudni fogják. Az elektromotor karakterisztikájából adódóan az elektromos autók nagyon gyorsak, csak idő kérdése, hogy megjelenjenek akár hasonló paraméterekkel a mostaniaknál jóval olcsóbb autók, önmagában az elektromosautó-gyártás hamarabb commodity-vé válik majd, mint azt a belsőégésű motoros autóknál láttuk, egyszerűen azért, mert az elektromotor jóval egyszerűbb felépítésű, így az iparági belépési korlát lényegesen alacsonyabban van, idővel a sportautógyártók elektromos piaca is gyorsan szűkülhet.
A németek nem hülyék, akkor léptek, amikor a technológia már elég érett, amikor a környezetvédelmi szabályok már eléggé szorongatnak, és amikor a fogyasztók már felkészültek valami újra. Jó időzítéssel érkezik a Taycan a piacra.
A Taycan félelmetes menettulajdonságai újra eszünkbe juttatják, hogy mennyire nagy élmény elektromos autóval közlekedni. Hogy veszettül gyorsul, hogy azonnal reagál, hogy azt, és akkor csinálja, amikor akarjuk. Előbb-utóbb az átlagemberek szintjére is leszivárog majd az elektromos autók semmihez sem hasonlítható vezetési élménye (igen, hang nélkül is tud örömet okozni), és már nem mondjuk egy sportosnak mondott 180+ lóerős benzines autóra kell vágyni, hogy vezetés közben vigyorgást okozzon, hanem elég majd egy átlagos elektromos autó is.
A Taycan jóval drágább lett, mint a Teslák, a csúcsmodell, a Turbo S 185 ezer eurótól indul, felmerülhet a kérdés, hogy túlárazta-e a Porsche az új autót? Szerintünk nem, egy Porschét a jelenlegi saját kínálathoz kell árazni, ráadásul úgy, hogy profitot termeljen. A márka brutálisan erős, a Porsche vásárlóknak kvázi nem számít az ár, ők minden szempontból prémium minőséget várnak el, legyen az a karakteres dizájn, az elsőosztályú anyaghasználat a beltérben vagy hogy egymás után 20-szor is tudjon 0-ról 200-ra gyorsulni az autó. A Taycan ezt mind tudja.
És ha már árazás: a Tesla elképesztő dolgokat hozott létre az elmúlt bő másfél évtizedben, de a cégben gyakorlatilag permanensen benne van a bukás lehetősége, értelmezhető profitot még nem csinált, a befektetők és a hitelezők bizalma és pénze nélkül már valószínűleg sehol sem lenne. A Porsche megközelítése egészen más, ott a cél az, hogy az iparágban vezető marzsok lehetőleg továbbra is magasan maradjanak, hogy lehetőleg minden modell megálljon a lábán, a Taycan is részben ezért kerül jóval többe, mint egy Tesla.


Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ