RSS Feed

Sok millió benzines és dízel jármű

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 08. 13. 17:15:18 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Sok millió benzines és dízel jármű

A két legelterjedtebb alternatív technikával (hibrid és elektromos) 2019-ben kevesebb, mint 400 ezer kocsi gurul a germán utakon. A pöfögő veterán és youngtimer típusok továbbra is népszerűbbek Közép-Európában, mint az - egyelőre túl drága - „zöld” modellek.

A 83 millió lakosú Németországban 2019-ben már 47 millió személygépkocsit tartanak nyilván. A tulajok 34 százaléka hölgy. Az autók közel kétharmada belföldi márka. Hagyományosan a Volkswagen a sztár. Amióta 1946-ban elkészült a brit zónában az ezredik VW Bogár persze sokat változott a divat, de Ferdinand Porsche professzor – Tatra ihletésű – farmotoros Käfere ma is sokak szerelme. Angela Merkel motorizált, jóléti birodalmában nem mellesleg már 9,5 év a járműpark átlag életkora. A dízelek nem igen kelendők, s a benzinesekért sem tolonganak a németek. Kivárnak.

Az gépkocsipark tulajdonosainak közel harmada elmúlt hatvan éves – s mivel a jogosítvány egy életre szól, a 80 feletti nénik, bácsik sem búcsúznak el a volántól. Jó, jó időnként beletolatnak egy üzlet vitrinjébe, avagy a forgalommal szemben suhannak a sztrádán. Ám összességében alig okoznak több balesetet a veteránok, mint a kezdő fiatalok. Az ő soraikban meglepő 21. századi trend, hogy már nem akar mindenki vezetői engedélyt szerezni az érettségi bizonyítványa, diplomája mellé. Ennek örvendenek a környezetvédők, míg a legendás - hazánkhoz ezer szállal kötődő - német járműipar illetékesei a hibrid és elektromos modellek fejlesztését immel-ámmal támogatják. Ja, és az üzemanyagadó szépen gazdagítja az államkasszát. Így nem csoda, hogy a berlini nagykoalíció főleg szóban (elméletben) óvja a környezetet, míg gyakorlatban a „Made in/by Germany” termékek exportjából söpör be milliárdokat. A két alternatív technikával (hibrid és elektromos) 2019-ben kevesebb, mint 400 ezer kocsi gurul a germán utakon. Szóval a pöfögő benzines/dízel típusok továbbra is népszerűbbek Közép-Európában, mint az – egyelőre túl drága - „zöld” modellek.




Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ