RSS Feed

Mondj nemet a derékfájásra

fitwebshop.hu - 2019. 08. 11. 13:06:04 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

 Mondj nemet a derékfájásra

“Egy mozgástól megfosztott világban élünk” írta Bradford Butler. Az amerikai Better Nutrition újságban megjelent derékfájás megelőzéséről szóló cikkből összegeztük a legfontosabb tudnivalókat.

Ülőmunkát végzel? Ezt tedd a fájdalmak megelőzésére vagy enyhítésére:
 
1.Igyál sok vizet. A dehidratáció az izmaidat még merevebbé teszi. Ezen kívül a porckorongok csak akkor tudják ellátni a csigolyák közti erőelnyelő szerepüket ha megfelelő a vízellátottságuk.
 
2.Tedd mozgékonnyá és erőssé izmaidat. Tarts gyakran munkádban szüneteket. Állj fel és mozogj. A munkaszünetben való mozgás annyi legyen, hogy sikerüljön vele megemelni a pulzusodat, így a vérkeringésed felgyorsul és több oxigén jut az izmaidba. Ezen kívül igyekezz minél többet sportolni. A napjainkban nagyon divatos jóga is remek választás az izmok és ízületek mozgástartományának növelésére.
 
3.Cseréld le a matracodat. Ha reggel úgy érzed, hogy mereven ébredtél itt az ideje új matrac után nézni. A jó matrac nem nyomja a kiálló pontjaidat és alátámasztja a nem kiálló tesztrészeidet.

+1.Ülj egyenesen! A munkahelyed kialakításánál tartsd szemed előtt a 90 fokos szabályt. 

Az állandósul mozgáshiányból eredő izomfeszesség nem engedi, hogy a gerincünk 24 mozgatható csigolyája egy oszlopot képezzen. Az elmozdult csigolyák megnyomnak egy ideget, amely komoly fájdalmat okoz.
 
A nyolc, néha jóval több óra ülőmunka több izmunkat is megrövidíti. A legkomolyabban a csipőhorpasz izmunk érzi ezt meg, amely amúgy is megrövidülésre, megfeszülésre hajlamos izom. A megrövidült csípőhorpasz izom húzza az eredési pontját, az első négy ágyéki csigolyát, amelyet rövid időn belül derékfájdalomként élünk meg.

 

Fotó: hazipatika
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ