RSS Feed

Olasz autó nosztalgia

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 08. 06. 8:25:13 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

 Olasz autó nosztalgia

Számos országhoz hasonlóan hazánkban is megcsappant az érdeklődés az itáliai típusok iránt. A friss Tipo sem sok változást hozott, igaz a retró 500-as Nyugaton tömegjármű lett. Bezzeg a 60-as, 70-es években még jó hírük volt az olasz verdáknak. Több modelljüket liszencben is gyártották. Például Zastava, Zsiguli, Polski Fiat, Steyr-Puch stb. emblémával.

A Lengyelországban, Szerbiában összeszerelt retró Fiat 500-as sikerét, az újabb változatok népszerűségét leszámítva, csak az igen derülátó kereskedők bíznak 2016-ben az olasz márkák 21. századi feltámadásában. Jó hír viszont, hogy a modern, 5 millió forint alatti új Fiat Tipo már Magyarországon is megvásárolható! Pillantás a múltba! Bő félévszázada toplistás volt az „Év autója” viadalban az Autobianchi Primula, majd  '67-ben a Fiat 124-es győzelme okozott örömöt Itáliában. A magyar járműbarátok akkoriban aligha sejthették, hogy az olasz „bajnok” szovjet adaptációja, a Zsiguli egyszer főszerephez jut a hazai közlekedés korszerűsítésében. A  Merkurnál '71 nyarától lehetett átvenni a Zsigákat/Ladákat. 

A Fiat 125-ös ezüstérmes lett 1968-ban – e remek típus lengyel verziója ugyancsak gyorsan népszerűvé vált a KGST-tagországokban, s más régiókban is. Majd a torinói 128-as lett a sztár – Jugoszláviában a Zastava Skala született meg e sportos járgány balkáni testvérmodelljeként. 1972-ben a Fiat 127-es kapta az „Év autója” címet, s ez lett a sorsa később a Lancia Delta-nak is. A Fiat Uno 1984-es diadala egy hosszú életű típus bemutatkozása volt. Ám hiába győzött '89-ben a Tipo – a VW Golf uralta kategóriában nem lehetett igazán sikeres az új „Fityó”. Ez volt az 1996-ban nyertes Fiat Bravo/Brava tragédiája is!  

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ