RSS Feed

Gabliniról

Regös István - 2019. 08. 03. 8:00:00 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Gabliniról

Mióta ismerem Gablini Gábort? Kutatok az emlékezetemben és egy harminc évvel ezelőtti kapcsolatfelvétel bukkan elő az emlékek halmazából. Gablini Gábor, akit éveken keresztül úgy hívtak, vezetéknév: Gablini, keresztnév: Peugeot. És, hogy a dolog izgalmasabb legyen és igazolja Gablini Gábor elképesztő sikereit, megfordult nevének a szerkezete és az egész országban átkeresztelték Peugeot Gablinira.

Hol van már ez az állapot? Ő már sokkal több, mint egy márkanév, egyszerűen a modern autókereskedelem szimbólumává vált. Sokan nem is márkát vásárolnak, hanem Gablini autót, mert hidat épített a vevők és az eladók között. Éppen ezért vigyáz jó hírnevükre. Szokták is mondani: megnézem, kivel megyek lovat lopni, modernebb változatban pedig: kitől veszek autót? 

Gablini több, mint név

Gablini Gábor csendes, szolid ember, életvitele is csendes és szolid. Nem tolakszik előre, nem akar főúri allűröket felvenni, mert réges-régen megtanulta, ha odafönn csalfa a szöveg, odalent kiporolják az üleped. Ma már a Gablini csoport számos világmárkát forgalmaz. Hol van már a tavalyi hó, ahol egyedi sikert kellett elérni a Peugeot-val? Ma már szervizeivel küzdik magukat előre a Hyundai-ok a Nissanok, a Kia-k. Hatalmas küzdelmekkel kivívott sikerei egyik oka, hogy bátran vág bele egy-egy Magyarországon alig ismert, de már hatalmas rangot kivívott márkák forgalmazásába. Ilyen például az Infiniti, amely, már az Egyesült Államokba befurakodik a legnépszerűbbek közé.


Katapult

Nem kell Gablini Gáborból emberfeletti autókereskedőt faragni, ő tiltakozna ellene a leginkább. Egész egyszerűen érdemes életútját, szakmai sikereit a kezdő fiatal generáció elé tárni, hadd tanuljanak belőle! Magyarországon nem divat sikeresnek lenni, mert amint kiemelkedsz a fűszálak közül, lekaszálnak, azt mondják, nincs felfelé vezető út „keresztapák” nélkül. Gablini Gábor, aki igazán lent kezdte az autóspályát, volt már ő minden, autószerelőtől vezérigazgatóig. Valamilyen belső képességekkel rendelkezik, amelyek képesek voltak félretolni ezeket a kapcsolatokat. A Gablini csoport szalonjaiban mindenki egyforma, magas színvonalú kiszolgálásra számíthat. És mert nem kellett alkalmazkodni és nem is akart alkalmazkodni semmilyen aktuális politikai vonalhoz, mert ő autókereskedő, mindent feltett egy lapra, amit úgy hívnak: bátorság és siker.


A csúcsok ostroma

Mindez akkor jutott eszembe, amikor vendégként részt vehettem azon az ünnepélyes szerződés aláíráson, amit a világ talán egyik leghíresebb autógyárának európai elnökével, Thomas Kiesele-el írt alá. Ez akkora elismerés, amit nehéz szavakba önteni, mert a világ minden országában ácsingóznak egy ilyen kapcsolatért. És miért Gablinit választották? Az európai Aston Martin elnöke azt mondta, átvizsgálták az összes ajánlatot és a Gabliniéké volt a legjobb. Nem tett ehhez semmit, de nem is vett el. Ott álltam az autócsodák előtt, ami természetesen sajnos nem az én kategóriám, elnéztem ezt a két autós szakembert, Thomast és Gábort, és folyamatosan az járt az eszembe, milyen jó lenne, ha minden ilyen jól végződne. Néztem ezt a kőkemény üzletembert, aki képes volt kiemelkedni, vállalva a száz és száz csatát, most bepárásodott a tekintete. Éreztem, hogy mint egy felpörgetett filmszalagon, végigszalad az életútja, büszkélkedik családjával, akikkel együtt dolgozik, és azt mondja magában: „Gábor, Gábor, miből lett a cserebogár?”






Fotó: Varga Gábor
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ