RSS Feed

Citroën: fogaskerék, gránát, autó

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 08. 03. 9:02:11 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Citroën: fogaskerék, gránát, autó

Száz esztendeje debütált a legelső Citroën modell Franciaországban. Az A 10hp típus termelése modern futószalagokon történt, így egyszerre tudtak mennyiséget és minőséget garantálni az igényes vásárlóknak. Akik még pótkereket is kaptak kocsijukhoz!

Fogaskerekek, világháborús gránátok termelése után, a béke beköszöntével dobta piacra első autóját André Citroën (1878-1935). A hadiipari szállításokból befolyt milliók jelentették a gyáros alaptőkéjét a modern négykerekűek összeszereléséhez. A legelső Citroën modell 1919-ben mutatkozott be Franciaországban. Az A 10hp típus termelése - újdonságnak számító! - futószalagokon történt, így egyszerre tudtak mennyiséget és minőséget garantálni a pénzes vásárlóknak. A 10 lovas ős-Citroën korszerűségét jelzi, hogy a kocsikba elektromos önindítót szereltek. Sőt, a pocsék minőségű európai utakra való tekintettel, pótkereket is kaptak a sofőrök járgányukhoz. Benzinkút viszont kevés volt az öreg kontinensen – a rivális Ford hazája, az USA itt még lépéselőnyben volt.

Komoly üzleti érzékre vall, hogy 1920-ban már mintegy háromszáz szerződéses kereskedőnél tudtak Citroën csere alkatrészekhez jutni a tulajok/szerelők. Így a műszaki problémák leküzdése nem ütközött akadályba a fogaskerék emblémás modellek esetében. A cég 1921-ben már négykerekűeket lízingelt, kölcsönzött megalapozva egy új – máig élő – vállalkozási formát. Zseniális ötletnek bizonyult az is, hogy a 20-as évek elején 165 ezer közúti tájékoztató (Kresz-reklám) táblát helyeztek el egész Franciaország területén, melyeken az adományozó üzem neve is szerepelt: «Don de Citroën». S ez még csak a kezdet volt!

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ