RSS Feed

Létezik-e dél-európai autóipar?

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 08. 02. 9:32:09 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Létezik-e dél-európai autóipar?

Nem szép, hogy mindenkinek csak a Seat márka ugrik be, ha a dél-európai modellek választékát fürkésszük. Hiszen a hajdan a Fiattal, napjainkban a VW-vel rokon típus mellett, többek közt Fordokat és Merciket is gyártanak Spanyolországban, s a portugálok is csavaroznak össze kocsikat.

A spanyol fővárosban például Citroën C4 Cactusokat szerelnek össze, a barcelonai Nissan Motor Ibérica S.A. csarnokaiban pedig többek közt a Pulsar, a Navara, az Evalia modelleket és Renault Trafic típust gyártják sorozatban. A Mercedes-Benz España S.A. korszerű, vitoria-gasteizi üzemében a tágas Vito és a V-Klasse termelése folyik – bel- és külföldi piacokra egyaránt.

Vigoban a Peugeot Citroën Automóviles España S.A. vállalat munkásai kihaszonjárműveket, egyterűeket készítenek Picasso, Berlingo, Partner emblémával, s születtnek ott Opel Combo testvérmodellek is. A Renault Captur (és délkoreai rokona) a Samsung QM3 összeszerelése Valladolidban történik. S akkor a spanyolországi Ford gyárakról említést sem tettünk. Szóval VI. Fülöp király napsütötte birodalmában az idegenforgalom és a mezőgazdaság mellett, a járműipar is komoly bevételi forrás.


Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ