RSS Feed

Létezik-e román autóipar?

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 07. 19. 18:06:06 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

 Létezik-e román autóipar?

A címben szereplő kérdés jogos, ha tudjuk, hogy a baráti Román Népköztársaságban 1960-ban csupán 12 ezer járművet gyártottak – liszenc alapján. A Ceausescu-házaspár likvidálásakor, 1990 küszöbén futott fel a termelés 160 ezer darabra.

A kommunista rezsim összeomlása picit az elavult járműipar kapacítását is megbénította. A 20. század végén sokáig évi 100 ezer darab alatt maradt a futószalagokról legördült kocsik mennyisége: a régies Dacia, Oltcit és ARO szinte a kutyának sem kellett. Csábítóbb volt a nyugat-európai használt verdák választéka. Hála a hosszú múltra visszatekintő román-francia üzleti kapcsolatoknak, 2005-re – még az EU csatlakozás küszöbén – már 170 ezer példány fölé szökött a termelés, beindult az export is.

2010 óta Romániában tartósan 300 ezer darab fölött van a legyártott modellek száma, sőt tavaly már rekord mennyiségű autóval, közel 480 ezerrel dicsekedhettek szomszédaink. 2019-ben félmillió fölé emelkedhet a kvóta, pláne, hogy a Dacia típusok a nyugati államokat is meghódították. Mioveniben a sikeres Logan, Sandero és Duster sorozat mellett Renault Symbol márkajelzéssel is szerelnek össze gépkocsikat. A craovai telephelyen pedig Ford B-Max / EcoSport termelés zajlik napjainkban.

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ