RSS Feed

Fox, Konsul és a többiek

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 07. 07. 17:11:53 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Fox, Konsul és a többiek

Az 50-es évek nyugat-németországi „gazdasági csodája” közepette vitték, mint a cukrot az olyan bájos névre keresztelt egy cilinderes NSU kismotorokat, robogókat, mint a Fox, a Konsul, a Superlux, Supermax, a Lambretta.

Magyarországra is eljutottak a német bringák és mocik, majd a 60-as években az NSU, jó helykihasználhatóságú kisautói. A kezdetben kéthengeres, majd ’64-től négy cilinderes „fürdőkád” formavilágú, bájos modellek ihlették meg aztán a szovjet mérnököket, hogy a Prinz-szériáról lekoppintsák a jó öreg Zaporozsecet... A Wankel-motoros, 1967-ig gyártott, nyitott NSU Spider lemásolására szerencsére nem tettek kísérletet a Szovjetunióban. A TT-sorozat a rallivilágot is felbolygatta: ez a két betű köszön vissza az 1969-ben az Audi AG-hez került NSU örökségeként a Győrött gyártott német-magyar sportkocsikban... 

A varrógéptől a motorkerékpáron át a kitünő autókig ívelő neckarsulmi jármű történet két szomorú szereplője, a korát mind technikailag, mind formailag megelőző NSU/VW K 70-es típus és az ugyancsak a 60-as évek második felét fémjelző, NSU Ro 80-as modell. Kicsit később sikeresek lehettek volna, de addigra már eltűnt az önálló márka. Sok évtizede már, hogy csak a nosztalgiázók emlegetik a felejthetetlen – 19. században útjára indult – német NSU-t.   


Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ