RSS Feed

Jól vizsgázott a pápai Dacia

hvg.hu - 2019. 06. 02. 17:38:03 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Jól vizsgázott a pápai Dacia

Ferenc pápa a hétvégén jár Romániában és egy komoly átépítésen átesett Dacia Dusterből integetett. Még csak neki járó, vörös betűs SCV 1 rendszámot is sikerült elintézni az utolsó pillanatban. Nem ázott be, igaz ezt renedesen átépítették.

Nem ritkaság, hogy az adott ország autógyártójának termékével autóztatják az egyház első emberét, így most egy Dacia Dusterből faragtak pápamobilt. Persze ez nem csak egy kis karosszériamunkát jelent, hanem komoly előírásoknak kell megfelelnie az autónak, amelyet az egyik Dacia-üzemben a helyi TEK, vagyis a Védelmi Szolgálat (SPP) emberei irányítanak.

A mostani autót a román márka Mioveni gyárában építették a Dacia legerősebb motorjával, mert a biztonsági funkciók komolyan megnövelték az SUV önsúlyát.

Emlékezetes már az is ezzel a Dacivál kapcsolatban, hogy sürgősségi rendelettel módosították miatta a közlekedési törvényt, mert csak így kaphatott egyedi rendszámot. A vatikáni rendszámok a Status Civitatis Vaticanae (SCV) közül az 1-es a pápáé, amelyet ezek szerint, minden pápamobil megkaphat, ha a helyi törvények engedik.

A történelem első pápamobilja egy Nürburg 460 Pullman volt, amelyet az 1930-as években épített a Mercedes-Benz és XI. Pius pápa használt. XXIII. János pápa már egy 600-as Pullman Landaulettel járt a hatvanas években. A „papamobil” kifejezés egyébiránt csak a '70-es évektől hivatalos, amikor II. János Pál egy FSC Star 660-as teherautóban látogatott hazájába, Lengyelországba.

Pápamobilt építettek többek közt: Fiat Campagnolából, SEAT Pandából, Jeep Wranglerből, Mercedes-Benz M-osztályból, G-osztályból, sőt Angliában egy módosított Leyland Constructorból is.

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ