RSS Feed

Sikeres modellek

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 04. 15. 17:00:16 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Sikeres modellek

Jó harminc esztendővel elmúlta után vessünk egy pillantást a Kádár-korszakba! Hazánkban már egy Trabanttal, pláne Wartburggal is királynak érezhette magát a polgár. Hát még egy nyugati verdával! Mindegy, hogy Opel, VW, Merci, vagy Ford – szebb, mint a Zsiga.

Az oldtimer rajongók a 21. században is fejben tartják, hogy a hatvanas évek derekán az Austin 1800-as, majd 1966-ban a korát megelőző stílusú Renault 16-os lett az „Év autója” az öreg kontinensen. Aztán '67-ben a Fiat 124-es „Car of the Year” díja okozott örömöt Itáliában. A magyar járműbarátok annó aligha sejthették, hogy az olasz „bajnok” modell szovjet adaptációja, a Zsiguli egyszer főszerephez jut a hazai közlekedés korszerűsítésében. Pedig így lett! A  Merkurnál '71 nyarától lehetett átvenni a Zsigákat. 

A korábban „Év autója” díjat kapott négyajtós, ötüléses dél-európai kedvenc tervei alapján összeszerelt szláv családi limuzint, (a még dögösebb, lengyel 125-ös Polski Fiat riválisát) hamar megkedvelték a hazai, cseh, keletnémet stb. autóbarátok. A Zsiguli, majdan Lada márkajelzéssel a KGST-birodalom határain túl is elterjedt. Ám akkor már, a sportos Fiat 127-es (1972), a kényelmes Audi 80-as (1973) és az elegáns Mercedes 450 SE (1974) voltak a nyugati zsurnaliszták kedvencei. 



Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ