RSS Feed

Lengővilla és laticelnyereg

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 04. 07. 8:50:46 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

 Lengővilla és laticelnyereg

„Pannonia is een historisch Hongaars merk“ - emlékezik meg a holland szaksajtó, a 65 esztendeje bemutatkozott „történelmi magyar moci márkáról”, mely az 1950-es, 250-es Csepel rakéta közvetlen utódjának tekinthető.

Egy évtizeddel a második világháború után, még az '56-os népfelkelés előtt dobták piacra hazánkban a közlekedést is „forradalmasító”, nagyfékdobos mocit, a 250-es Csepel utódját. „Pannonia is een historisch Hongaars merk“ - emlékezik meg a holland szaksajtó, a 65 esztendeje bemutatkozott „történelmi magyar márkáról”, mely az 1950-es, 250-es Csepel rakéta közvetlen utódjának tekinthető. Már-már korát megelőzően modern volt a 200 mm-es átmérőjű fékdobbal és a hajlított küllős kerekekkel debütált '54-es típus. Ma csajozós masinának becéznénk ezt a szocialista mocit, mely már akkor gyorsult, amikor az autó még kevesek luxusa volt a Kárpát-medencében.

A Csepeltől örökölt 247 köbcentis erőforrású, korszerű, s megbízható Pannónia a bakteleszkópos, lengőnyerges elődhöz képest előrelépést és komfortot jelentett. A magyar mérnökök tudását dícséri a hátsó lengővilla és az egybeszabott laticelnyereg. „Ezen forradalmi megoldások a típusnévben is megjelentek, mely a „Teleszkóp, Lengővilla” szavak rövidítése volt. A 'Pannónia' márkanév Molnár László technikustól származott. A szerszámosdoboz az új vonalú tankba került, az akkumulátor a hátsó függőleges vázcső elé. A típus jellemzően bordó színben készült“ - fogalmaz a szakirodalom az 1974-ig gyártott magyar modellről. Íme egy hazai sikersztori az Ikarusz busz története mellé!


  

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ