Nem ünneprontásként, de szögezzük le, hogy a két ember számára vidám, fürge motorozást garantáló ázsiai nóvum árából 2-3 Daciát, Ladát is vásárolhat magának a kevésbé sietős polgár. A gumikoptatásban is bajnok, 200 lóerős Kawasaki Ninja H2 SX persze nem lesz tömegjármű hazánkban – arra ott a budapesti 7-es busz! Az új stíluselemeket felvonultató, közel három mázsás japán masina 8 millió forint körüli tarifája, 100 kilométerenkénti 5-6 lieteres átlagfogyasztása aligha szegi kedvét a pénzes, 21. századi „lovagoknak”.
Így ősszel még javában tart Európában a motorkerékpáros szezon. A kereskedők abban bíznak, hogy 2019-ben megállítható lesz a korábbi trend. A múlt években - 2016-hoz képest - 33 ezerrel kevesebb új masinát vásároltak például a német polgárok. Pedig az NSZK moci-nagyhatalom (is) az öreg kontinensen. A 19,1 százalékos forgalomcsökkenés ellenére is divatosak maradnak Angela Merkel birodalmában a mopedek és mocik. A vevők között egyre több a hölgy! A 2017-ben az NSZK-ban értékesített 140 ezer gép toplistáját a BMW R 1200 GS / GS Adventure típus vezette, s ez folytatódott tavaly is. Alig félannyi, 4 ezer darab fogyott az ezüst érmes Vespa GTS-300 Super-ekből. Dobogós lett a Yamaha MT-07 is. Negyedik az élmezőnyben a sportos KTM Duke-125-ös, mely lekörözte a Kawasaki Z 650 / Honda Africa Twin párost.
Fotó: -a-