Oroszország: nem ciki a Lada
Mogyorósi Géza (Berlin) - 2019. 01. 17. 17:26:08 |
|
A német nyelvterületen hagyományosan a Volkswagenek fogynak leginkább. A Föld legnagyobb területű államának polgárai a koreai és belföldi modellekért hevülnek elsősorban. Természetesen a nyugati autógyárak számára sem lehet közömbös, hogy mely' típusokat kedvelik – hajlandók megfizetni – az orosz vásárlók?
Miközben az örökifjú „főnök”, a tavaly nyáron foci vébét rendezett Vlagyimir Vlagyimirovics Putyin jobbára nagy tengelytávú, páncélozott Mercedes limuzinnal suhan, addig a legjobb bizniszt a Hyundai kereskedők csinálják orosz földön. A minap a Solaris volt a bajnok! A koreai modellből évente úgy 90-100 ezer példányt értékesítenek a hatalmas birodalomban. Hazafias ügy, hogy a Lada Grantákból sem sokkal kevesebb fogyott tavaly. A bronzérmet a Kia Rio érdemelte ki. Ott van az aktuális toplistán a csinos Lada Vesta és a VW Polo is. Az egyre tágasabb német „kisautó” friss nemzedéke 2019 elején is sikeres az eurázsiai vadregényes tájakon.
A múlt esztendőkben sok tízezer darab Dacia Dustert is piacra dobtak Oroszországban, ahol a hetedik legkedveltebb márka szintén egy SUV, a Toyota RAV4. Terepjárós vonásokat ötvöz kombi erényekkel a Chevrolet Niva, melyről sokan még nem is hallottunk. Ugyancsak négyajtós a Renault Logan, mely az 5 millió forint alatti verdák vásárlóit célozza meg. A Lada Largus szintén nem tagadhatja le a „dácsiás” rokonságot.
Fotó: -a-