RSS Feed

BMW boom van

portfolió - 2019. 01. 12. 8:53:08 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

BMW boom van

Több rekordot is elért tavaly a BMW: korábban soha nem adtak el annyi BMW-t, Rolls-Royce-t és BMW-motort, mint tavaly. Csoportszinten a BMW a legnagyobb prémiumautó-gyártó, márkaszinten viszont a Mercedesé lett az első hely.

2018-ban már nyolcadik egymást követő évben tudta növelni eladásait a BMW, tavaly csoportszinten 1,1 százalékkal 2 490 664 autóra nőttek az eladások. A BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad is új rekordot ért el az eladásokban, BMW-ből 2 227 806 darabot, Rolls-Royce-ból 4107 (+22,2%) darabot, BMW motorból pedig 165 566 (+0,9%) darabot adtak el. 
Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

Soha nem adtak még el egy év alatt annyi BMW-t, mint tavaly, az eladások 1,8 százalékkal 2,125 millió darabra emelkedtek (ebben nincs benne a BMW M), a növekedés nagy részét az X-modellek adták, SUV-ból 12,1 százalékkal többet, 792 590 darabot adtak el, vagyis az eladások 37,3 százalékát adták a városi terepjárók, miközben egy évvel korábban még csak 33,8 százalékát. A növekedésben szerepet játszott az X2 tavaly év eleji bevezetése és az X3 gyártásának bővítése Kínában és Dél-Afrikában. 5-ös BMW-ből 12,7 százalékkal többet, 328 997 darabot adtak el. 

A Rolls-Royce 115 éves története során még soha nem adtak el annyi autót, mint 2018-ban, 22,2 százalékkal 4107 darabra nőttek az eladások. Az értékesítés minden régióban nőtt, a legfontosabb piac azonban még mindig Amerika, a növekedés nagy részét a Phantom adta, a legnagyobb darabszámban azonban még mindig a Ghostot adják el. 
Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint tavaly

Fotó: BMW

Világszerte 142 617 részben vagy teljesen elektromos modellt adott el a BMW és a MINI, 38,4 százalékkal többet, mint 2017-ben. A legnépszerűbb elektromos modell, a BMW 530e plug-in hybrid volt, amiből 40 260 darabot adtak el, ez a típus adta az 5-ös BMW eladásainak 12,2 százalékát. A MINI-nél a MINI Countryman Cooper S E ALL4 volt a legnépszerűbb, amiből 13 219 darabot értékesítettek, ez a típus adta a Countryman eladások 13,3 százalékát. A teljesen elektromos i3-as eladásai 10,6 százalékkal 34 829 darabra emelkedtek. A cél az, hogy idén év végéig félmillió részben vagy teljesen elektromos BMW legyen az utakon, 2025-re pedig legalább 25 plug-in hybrid vagy teljesen elektromos modell legyen a BMW kínálatában.

A menedzsment arra számít, hogy annak ellenére, hogy lesznek kihívások a piaci kondíciókban, idén is nőnek az eladások, igaz, a bővülés csak mérsékelt lehet. A növekedést részben az új modellek, mint az X7 vagy a 3-as BMW hetedik generációja hozhatják. A fókusz egyértelműen a profitabilitáson lesz. Kínában a teljes autópiacon normalizálódás látszik, a prémium szegmens azonban tovább bővülhet, így a BMW arra számít, hogy az eladásaik tovább nőnek 2019-ben a világ legnagyobb autópiacán, a növekedést elsősorban a helyben gyártott modellek, mint az X3 adhatják. Európában mérsékelten nőhetnek az eladások, de elképzelhető, hogy stagnálni fognak, az Egyesült Államok autópiaca tetőzhetett, de a prémium szegmens tovább bővülhet, így ott is mérsékelt növekedésre számít a cég. 

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ