RSS Feed

Két tonnás kocsi divat

Mogyorósi Géza (Berlin) - 2018. 12. 29. 8:35:10 Nagyobb szöveg Kisebb szöveg Cikk küldése e-mailben Nyomtatóbarát változat

Két tonnás kocsi divat

A rossz nylevek szerint, azért becézik a böhöm nagy SUV-kat szabadidős terepjáróknak, mert a zsúfolt városokban valóban sok "szabadidőre" van szükség, mire a tulaj parkolóhelyet talál járművének -lehetőleg nem a tilosban...

Optimisták lehetnek 2019-ben az európai autókereskedők, mert az új modellt vásárló polgárok mintegy ötöde - akárcsak tavaly – a jövőben is a drágább szegmensbe tartozó SUV kategóriát választja. Például ©koda emblémával. De Moszkvában e napokban bemutatták a Lada Niva lehetséges csinos, vad utódját is, mely 2021 táján kerülhet a szalonokba.

A környezetvédők örömére az öreg kontinensen mind több vevő fordul el a dízel típusoktól. Ám a parkolóhely hiányos nagyvárosokban tovább hódítanak a terepjárós erényeket sejtető, méretes SUV-k. Múlt évben az Európában értékesített új kocsik 19,5 százaléka tartozott ebbe a (nem olcsó) kategóriába. A bő 4,5 millió darab frissen üzembe helyezett SUV mezőnyében a Nissan Qashqai lett a bajnok. A csinos japán city-dzsipből negyed milliót értékesítettek, jobbára Nyugat-Európában. A ©koda Karoq és testvértípusaival Pozsonytól Berlinig szintén gyakorta találkozni novemberben. 

Az őszi Moscow International Automobile Salon (MIAS) meglepetési között ott volt a bő négyévtized után új köntösbe öltöztetett - fent említett - Lada Niva összkerék-meghajtású utódja. Meg a már kapható, szintén SUV erényekkel csábító X-Ray Cross és a szolídabb Vesta típus is. Persze a hagyományos modellek versenyében elvehetetlen az elsősség a Volkswagen Golftól - mögötte a Renault Clio és a VW Polo is dobogós. 

Fotó: -a-
Lap tetejére
ニューバランス ニューバランス 574 ニューバランス 576 ニューバランス 996 ニューバランス 1400 ナイキ スニーカー ロレックス 買取 ティンバーランド ブーツ