Ez a friss adat a bizonyíték arra, hogy nem elég egy hetet rászánni az ötvenkettőből arra, hogy a szakemberek a biztonságos közlekedésre figyelmeztessenek, hogy balesetmegelőző kampányokat szervezzenek. Évente körülbelül hatszázan halnak meg az utakon, hatszáz család élete rokkan meg, hiába tűnik minden figyelmeztetés, jó szándék. Ilyen jó szándékkal hívták életre a Biztonság Hetét is, melynek alapja az európai közlekedési rendőrségi hálózat által 2016-tól kezdődően meghirdetett Edward Nap, valamint a Biztosítási Világnap. Az Edward Nap célja, hogy senki ne veszítse életét Európa közútjain, legalább ezen a napon. Az EDWARD mozaikszó, a European Day Without a Road Death (Európai Nap Közúti áldozatok Nélkül) szavak kezdőbetűiből született. Az EDWARD nap az idén szeptember 19-re esett, a Biztonság Hetére, amit szeptember 17-22. között rendeztek azért, hogy országszerte különböző programokkal hívják fel a figyelmet az élet minden területén a baleset-megelőzésre, a biztonságtudat erősítésére.
Az Országos Rendőr-főkapitányság folyamatosan keresi a lehetőségét, hogy csökkentsék a balesetek számát. Dr. Halmosi Zsolt rendőr vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes, ORFK Rendészeti Főigazgatóság főigazgató, az ORFK-OBB elnöke az InfoRádióban elmondta, az átlagsebesség-mérés jó módszer lehet a rendőrség kezében. A már működő VÉDA-rendszer erre is alkalmas lehet, hiszen felkészítették a fix és mobil berendezések között átlagsebesség mérésére. Az új mérési metódussal kiküszöbölhető a rendszernek az a meglévő gyengesége, hogy az autósok kizárólag a traffipax környékén tartják be a sebességkorlátot.
Az ORFK, az OBB jól felkészült szakemberei mindent megtesznek a helyzet javításáért: folyamatosan értékelik és elemzik a közlekedési helyzetet, keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel a hazai jogszabályi környezetnek megfelelően, a szabályosan közlekedők legkisebb mértékű zavarásával, ugyanakkor hatékony módon csökkenthető a balesetek száma és javítható a közlekedési morál. Mert ez utóbbival bizony nagy a baj, ezt naponta tapasztalhatja minden közlekedő a gyalogostól a kamionpilótákig mindenki. A szakemberek arra is törekednek, hogy a a kedvező nemzetközi tapasztalatokat átültessék a magyarországi közlekedési kultúrába. Még mielőtt a közlekedési kultúránk visszavonhatatlanul közlekedési kulturálatlanságba csap át.
Dr. Halmosi Zsolt a Biztonság Hete nyitórendezvényén megjegyezte, hogy az emberek általában azt hiszik, velük nem fordulhat elő, hogy közlekedési baleset részesei legyenek. Ezért sincs rendben, hogy az év 365 napjából csak egy nap, az év ötvenkét hetéből pedig csak egy hét szóljon a közlekedés biztonságáról. Az Európai Unió elhatározott szándéka, hogy 2050-re ne legyen halálos áldozata a közúti közlekedésnek. - Ez nem ábránd, hanem elérhető cél. Magasabb szintre emelhető ugyanis a közlekedési szabályok tisztelete és kiszűrhetők a közlekedésből azok, akik ezeket a szabályokat semmibe veszik - tette hozzá. -Ne legyen betyáros cselekedet, bocsánatos bűn a közlekedési szabályok durva megsértése.
Vajon lesz-e Edwardnak minden nap névnapja?